18 januar 2016

Winter wonderland.


God morgen.
I dag viser gradestokken hele -17,5 grader. Det er ganske kaldt til å være på en kystby. Jeg kjørte ungdommene på skolen i dag siden det var så kaldt. Til og med bilen min klager nå. Ladda batteriet! Ja så trenger det nok litt ekstra strøm. På vei hjem var lyset så nydelig at jeg gikk inn, kledde på meg mer klær og gikk ut. Det er jo ut som vi bor ganske øde til men det gjør vi egentlig ikke. Det er riktignok flotte områder med skog, åkre og skiløyper, jippi. 



Jeg tok ikke på meg ski men ruslet til bondens åker. Fikk meg noen flotte bilder, kravlende rundt i snøen. Hi hi. Jeg har veldig lyst til å gå på ski men føler det er litt for kladt i dag. Kroppen gav meg en liten advarsel i går da jeg plutselig ble dårlig mens vi gikk tur. Det var bare en liten tur rundt i nabolaget så jeg fikk hvilt ut på ettermiddagen og føler meg ganske fin i dag. 


Selv kattene her kjemme har søkt dekning fra kulden. Tigergutt løper for å gjemme seg hvis noen bare ymter frempå om han skal ut. Når vi tvinger han ut tar det nøyaktig tre minutter så sitter han på verandaen og vil inn igjen. Zita er jo innekatt så hun setter seg i vinduet å ser på Tigergutt. Jeg er nesten sikker på at hun mobber han litt siden hun er inne og ikke han.


 
Så to ganger om dagen er han ute i tre minutter. Jeg tror han tisser i svingen når han runder hushjørnet, i full fart vel og merke. Når vi åpner døren fyker han inn som en rakett. Helt klart at han ikke er en vinertkatt. Varmekablene eller ovnen neste stopp. 



Jeg skal nå kose meg inne med kattene. Ha en flott vinterdag.

Klem Eline.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar