26 januar 2016

Pfaff Passport 2.0


Jeg har fått meg ny symaskin! Juhuu. Bare 25 år siden sist, Ler. En Pfaff Passport 2.0 har nå blitt min. Den hadde også en stilig eske som den kom i, eller hva? Dette er en kompakt og enkel maskin å ta med seg hvis man skulle ønske det. Den veier bare 6,3 kg noe som jeg synes er supert siden jeg skal bære den opp og ned fra kjeller til kjøkken. Den har hele 70 sømmer og dobbelt innmatings system.
Pluss noen andre finesser som jeg ikke har fått sett på enda.



Ganske stram i maska denne maskinen. Jeg gikk løs på symaskinen med stor energi men første hinder var å få den ut av esken. Skulle jo ikke tro at det skulle være så vanskelig med det var det. Så skummet jeg bruksanvisningen etter det jeg trengte for å kunne sette i gang. En smule utålmodig var jeg nok for jeg slet med å få overkastingen til å bli pen. Undertråden var rett og slett for løs og jeg gjorde flere forsøk på å justere den uten særlig hell. Dette var ikke et problem jeg hadde sett for meg. Men så kan det ha noe med at jeg var utålmodig og i litt tidsnød. Hastverk er jo lastverk.



Syprosjektet mitt var å lage bakstykke til noe som skulle bli en pute. Jeg har heklet et litt grovt pute stykke i interiør garn. Til bakstykke stoff kjøpte jeg en gardinlende på tilbud på Jysk. Fargene var helt like og det var eldste datteren min som foreslo gardinen. Billigere enn metervaren og så varer den til flere prosjekter.



Jeg knotet litt mer enn jeg hadde trodd med å sy med maskinen men det tar jo tid å venne seg til noe nytt. Jeg skal sette meg bedre inn i maskinen før jeg skal bruke den neste gang. Lese instruksjonsboken er nok et stort pluss. Dessuten var noen ting plassert på andre steder på Berninaen enn på Pfaffen.



Ny heklet pute på plass i sofaen. Hekleprosjekt og sy prosjekt ferdig. On to the next....

Ha en deilig kveld.
Klem Eline.

3 kommentarer:

  1. Blir morsomt å se hva det blir videre! Jeg har så vidt begynt å sy igjen, etter en pause siden begynnelsen av desember bokser meg. Formen er litt dårlig, så det har ikke blitt så mye ennå. Men snart, håper jeg det blir bedre.

    SvarSlett
  2. Gratulerer sååå gøy
    tenker du kommer til
    å storkose deg
    gleder meg til å se ettervert
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny symaskin.
    Ja det tar tid å lære seg å bruke
    en ny maskin. Skulle tro det ikke var så
    vanskelig. Men alt er jo forskjellig på det
    forskjellige maskinene.
    Lykke til.
    Puta ble jo fin. :)

    SvarSlett