12 september 2015

Lille speil på veggen der, hvem er vakrest?

    
 

Riktig god morgen.

Vel er det tidlig på morgenen men Zita pusen har allerede gått 60 meteren i sengen vår for å vekke oss. Snedige lille pusejenta rusler runder i sengen hvor hun sirkulerer og prater rundt hodene våre for å fortelle at det  er morgen. I dag sov vi sånn ca to timer over Zitas morgen tid. Rundene forbi hodene våre ble hyppigere og hyppigere etterhvert som frøkna ble mer og mer utålmodig. " Det er jo frokost tid kan skjønne. " så da er jeg jo våken nå selv om det hadde vært deilig å sove mye lengre. 

Jeg har dette problemet som innebærer å være A menneske uansett om jeg liker det eller ikke. Sukk.
Men da kan jeg lage det innlegget som jeg egentlig skulle laget i går. 

                                     

Som dere ser ligger det to overdådige gull speil her. Jeg er med på kjøpe, selge bytte sider på fjesboka og selger nok mye mer enn jeg kjøper. Men da en dame la ut disse to ble jeg med på budrunden. Begge to ble mine for den nette sum av 180kr samlet. Så nå har jeg tenkt å bytte ut et par speil og forandre litt med disse. 

Som den onde dronningen sa i eventyret Snehvit og de syv dvergene: 

Spei, speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? 

Det er i allefall ikke meg med øyelokka nede på knærne og mørke ringer under øynene som ser ut som grøfter. Håret står til alle kanter og har blitt grått. Hvem søren er den gråhårete damen som vokser opp av hodet mitt?? Huff nei på tide å slenge meg inn på badet og finne frem den freshe damen jeg pleier å være. Hun ligger gjemt men lar seg nok trylles frem med sminkens magi. Sim sala bim!! :-)

Ha en magisk helg.
Klem Magica fra Tryll. Hi hi. 

6 kommentarer:

  1. hehehe herlige du... gleder meg til å se... skal du finne på noe spennende med speila? eller får de bli som de er? vakre er de uansett, men jeg kjenner jo deg ;) si fra når du vet hvilke speil som å flyttes :P klem til deg vakre venninna mi, med eller uten grøfter under øya <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kjersti.
      Takk for koselig kommentar. Jeg tenker at nå til å starte med skal speilene få bli som de er, men etterhvert så endres de sikkert på. Du kjenner jo meg. :-) Klem til deg også Snuppa.

      Slett
  2. Hehe, Ja du er flink som kan å trylle.
    Er nok ikke så flink til det. Bruker veldig sjelden sminke,
    selv om det nok hadde vært lurt, hehe
    Flotte speil. De finner du nok en fin plass til.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. å men dei var fine
    og knallbillige
    nyt dagen
    klem Eli:)

    SvarSlett
  4. Flotte speil, men hvem er vakrest,?
    Spør du meg, er svaret Zitapusen, og tigerpusen, selv om eg ikkje finner bilde av han.
    Syns katter er utrolig elegante å vakre.
    (fin nokk du også altså, med eller uten sminke , smiler,)

    Ha ein fin søndag, Klem,

    SvarSlett
  5. Hej, Eline!
    Jag har missat några inlägg på din blogg, men nu har jag läst i kapp mig!
    Vilken underbar, bedårande Birma du skaffat dig!
    Ögonen är så strålande knallblå och fina färger i pälsen (eller teckning, som det heter på fackspråk)
    Lyckliga dig, som är ägarinna till denna skönhet!

    Det var verkligen fina speglar du kommit över till rena fyndpriset!
    Ha,hahahaha,,,jag kan inte låta bli att skratta, du skriver så roligt!
    Ibland undrar jag vem det är som skymtar i spegeln när jag går förbi.
    Jag stannar upp och ser att det är JAG!!!???
    Jo, jag är tacksam för sminket, Ha,haha!

    Jag önskar dig en ny och fin vecka, käraste Eline!
    Kram från mig!

    SvarSlett