26 august 2015

Kveldsbilder fra stuen.

Hei, hei alle sammen. 
Jeg håper dere har bedre vær enn oss i dag. Det pøser ned og tidligere i dag var jeg ute å tømte vann fra blomsterkrukkene mine. De var helt oversvømt. Nå står de under taket på verandaen så håper jeg at de overlever.


Det er så mørkt her at jeg har tent lys. Hjertelysene er fra festen i sommer og sølv lyset med glasskuppel er fra Europris. Et KK living ligger bare å venter på å bli lest og rosebuketten fra Rema dufter nydelig. Klokken i glasskuppel er en skatt funnet på Evas Brukthandel. 


Det har vært en hektisk dag. Sønnen min har fått problemer med en tann hvor nerven er død og det har blitt betennelse. Han var en time i tannlegestolen i går og i dag satt han en time og tre kvarter. Han var så utrolig flink. Enda må han ha mer behandling, om en uke skal han ta sting for så tilbake igjen for sjekk og rotfylling. Han har hatt en medfødt "grop" bak en tann som med tiden har fylt seg med bakterier. Heldigvis så har han ikke hatt så mye vondt bortsett fra i helgen. 


Nydelig krystall godte krukke som jeg har fått av min mor. Da jeg vokste opp trillet vi figurer av marsipan som vi hadde inni til jul. Og med en rød sløyfe på så var jeg julestemning for meg som er veldig glad i marsipan. Nam....


Vel, tilbake til dagen i dag. Etter tannlegebesøk, innom apotek for sønnen, litt handling så kom vi omsider hjem. Så ble det rednings forsøk på blomster, middagslaging og egentlig foreldremøte i kveld men formen har sunket betraktelig så det spørs om jeg ikke kommer meg på det. 


Det har vært en stygg ulykke på hovedveien litt bortenfor her jeg bor i dag. Luftambulansen fløy over huset her på vei for å hente en av de involverte. Det var en trailer som fikk sleng på hengeren som kom over i motsatt kjørefelt hvor den traff en bil. Personen i bilen ble hardt skadd. Helt grusom ulykke, jeg håper det går bra etterhvert med personen som ble skadet. Forferdelig når slikt skjer "hjemme" på veien jeg kjører hele tiden. 


Ønsker dere alle en flott kveld.
Klem Eline







2 kommentarer:

  1. Hei på deg:)
    regner i strie strømmer her også
    stakkar sønnen din då <3
    håper det går fort og greit og ordna fra nå
    sånne ulykker er alltid utrolig trist håper det går bra
    kos deg med blad og vakre blomster
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Ja vi får håpe det går bra med de involverte i ulykken.
    Det går litt ekstra innpå en når det er rett i nærheten
    Koselig med tente lys fremover nå. Har ikke kommet helt inn
    i det enda. Men tenker det blir ordnet med lys o.l. til helga.
    Er litt travle dager Mend et roer seg vel litt etterhvert.
    Skulle egentlig ha en hjemmedag i morgen, men
    så dukket det opp en begravelse jeg må være med om.
    En eldre nabo som er død. Er den tredje begravelsen på
    litt over en måned. Så nå håper jeg det stopper opp ei stund.
    God bedring til sønnen. Huff, det er vondt med tannverk.
    Ønsker deg en god torsdag :)

    SvarSlett