14 august 2015

Kom å hils på Zita en hellig birma frøken.


Her er vår nye skjønne pus. Hun er 2 år og åtte måneder gammel og vi har hentet henne i Kristiansand.  Hun er av rasen Hellig Birma og heter noe så staselig som Hotpoint`s Zita men ble kalt Madonna av familien som vi overtok henne fra. Noe jeg skjønner godt siden hun er en skikkelig madonna. En blond blåøyd madonna.


Det har vært hektiske dager her for vi brukte flere dager på å la de to kattene våre bli kjent med lukten av hverandre uten at de møttes. Så først fjerde dagen ble de introdusert for hverandre og det gikk utrolig bra. Vi hadde lest oss frem til hvordan det var best at de møttes og det virker til å ha fungert greit. Vi vil jo gjerne at begge kattene våre skal trives sammen.


Disse bildene har jeg tatt i dag og Zita ligger å ser på Tigergutt som er veldig nysgjerrig på henne.
Kjempe moro med en jentepus i huset. Hun er super sosial, føler etter meg rundt i huset og vil veldig gjerne se hva som skjer. Hun er i hovedsak en innekatt men er litt vant til å være i hagen der hun kom fra. Er hun ikke skjønn?


Dagene ellers har gått med til grunning av "valnøtta" som var rommet til eldstemann. Nå er det eldste frøken som skal bo der. Rommet er ganske stort og gulv, vegger, tak og dør var trehvit. Derav navnet valnøtta. Nå skal det bli hvitt tak og maling på veggene, men det er litt av en jobb.

Så i dag skulle jeg være flink og bare hvile.... Men det fungerte heller dårlig. Det er strålende sommervær her på østlandet og dermed så tok jeg Zita med meg ut. Jeg skulle plante en pion og en høstblomst i mens. Så skulle det vannes og på en eller annen merkelig måte så endte jeg opp med å vaske bilen utvendig. Deretter matavfallsdunken for den var forferdelig. Trappen ble spylt og det ene tok det andre og så hadde noen timer gått. Er det virkelig mulig?  Huff det var jo ikke det jeg skulle gjøre i dag.

 Ja ja, ha en fabelaktig helg dere.
Klem Eline.

4 kommentarer:

  1. Hahaha ja du altså... 😂 nydelig pus og flink snuppe. Jeg er stolt av deg 👍💖

    SvarSlett
  2. Hahaha ja du altså... 😂 nydelig pus og flink snuppe. Jeg er stolt av deg 👍💖

    SvarSlett
  3. Det var en nydelig katt. Men ja, det er jo litt jobb. I hvert fall når en
    skal venne de til å være på et nytt sted.
    Men det ser ut som katten er roligere enn deg da.
    Jammen har du fått gjort mye bra jobb, håper bare kroppen din ntålte det.
    Nektet å se på søppelduknene sist jeg var å kastet søppel, hehe,
    Må nok ta den en dag ja.
    Gleder meg til å så og plante i drivhuset neste vår. Har en hel
    vinter til å planlegge og finne ut hva jeg skal ha der.
    har vel en viss peiling, så gjenstår det bare å se om det blir som tenkt.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett