15 august 2015

Frosker med gatelys.


God lørdag dere.

Som jeg skrev i går så sporet jeg helt av den planlagte hvilingen min. Det begynte med plantingen på verandaen. Jeg har en stor rund krukke som jeg pyntet med stemors blomster og en engel med en solcelle drevet lyskuppel. Stemors blomstene har faktisk overlevd fra sønnens konfirmasjon og helt til nå, noe som er imponerende siden fingrene mine er langt fra grønne. Vel stemorsblomstene har blitt byttet ut med en hvit krysantemum og froskene fikk sitte oppi sammen med solcelle lys.


Synes det ble riktig så koselig der ute. Bildene tok jeg sent i går kveld da jeg gikk å la meg.
Froskeparet har fulgt meg i mange år, faktisk så tror jeg at de ble avbildet på bloggen helt i starten av min blogg karriære. Faktisk så ble de vist i dette innlegget i september 2008 http://blackfeathers-eline.blogspot.no/2008/09/en-bytur-og-litt-annet.html

                                    

Her ser det ut til at froskene har fått sin egen utelykt, derav tittelen på innlegget. 

                                   

Jeg er jo veldig glad i lys både ute og inne. Denne lys engelen fant jeg på Nille men jeg har en annen som har fulgt meg i en del år.

                                     

Det var et år vi var i Danmark sammen med geocaching gjengen at jeg fikk øye på denne. Hele gjengen endte med å bli stående å vente på meg siden jeg bare måtte kjøpe den. De lurte nok på hva jeg drev på med men jeg har aldri angret. Glass kulen på toppen er bare å utrolig fin.

     

Huff, nei nå må jeg visst komme meg avgårde her. Ei venninne har 40 års lag i dag. Hipp hurra for deg, Nina!! Jeg skal innom på Nordbyen for å ordne en gave og litt småtteri. Så blir det fest og moro i kveld.

                                     

Ha en deilig lørdag.
Klem Eline
     





     




2 kommentarer:

  1. Herlige figurer og lys ute. HAr også noen
    slike solcellelys. Veldig greie som et lite lyspunkt.
    Håper du hadde en flott bursdagsfeiring
    Ha en riktig god søndag :)

    SvarSlett
  2. så stemningsfulle bilder
    måtte nåkk kjøpt den kula jeg også
    håper du koser deg i bursdag
    klem Eli:)

    SvarSlett