12 juli 2015

Laduree

Hei på dere alle sammen.
Jeg vet nesten ikke helt i hvem ende jeg skal begynne, siden det nå kommer et lite innlegg her på bloggen. Jeg har vært ute å reist, jeg har opplevd ting og jeg har tatt massevis av bilder. Med månedsvis bloggstillhet hvor begynner jeg da? Hva skriver jeg om? Jeg merker at jeg savner å blogge men siden bloggen i hovedsak er en interiør blogg og interiør gleden min forsvant som dugg for solen, har det vært vanskelig å komme i gang. 


På bursdagen min i mai etter nok en konfirmasjon dro samboeren min og jeg til Paris. Paris er og blir vår favoritt by og vi har besøkt den fire ganger. Denne gang hadde vi hele fem dager og de dagene gikk bare så utrolig fort. Så på selve bursdagen min dro vi innom Laduree og skulle prøve de fantastiske makronene. Vel jeg hadde hørt at de var fantastiske så da måtte det prøves ut. 



Ladurée (fransk uttale: [la.dy.ʁe] ) er en fransk luksus bakeri og søtsakermaker huset opprettet i 1862. Det er en av de beste fremste selgerne av dobbeldekker macaron , femtentusen som selges hver dag . De er fortsatt en av de mest kjente produsentene av macarons i verden. Den Pâtisserie E. Ladurée selskap (société Pâtisserie E. Ladurée) er en Société par handlinger simplifiée (forenklet felles aksjeselskap) og har sitt hovedkontor i Marcq-en-Barœul , i Frankrike . [1]
Kilde Wikipedia 


Åtte forskjellige smaker ble kjøpt inn og åtte nydelige makroner ble etterhvert spist. Deilige bursdags kaker. De makronene jeg har kjøpt her i Norge har ikke vært så veldig gode, så jeg trodde egentlig ikke at jeg likte det. Men det var en enorm forskjell på disse, som var virkelig gode. Pistasje, rosesmak, jordbær, sjokolade, vanilje, nøtter og resten husker jeg ikke hva var. Jeg kan finne det ut men det er kanskje fristende nok med bare synet?


Tusen takk til alle dere som har tittet innom hos meg og har lagt igjen en kommentar hos meg, jeg har satt stor pris på det. 
Ha en super deg.
Klem Eline






1 kommentar:

  1. Ser kjempegode ut. Har også prøvd makroner i Norge
    uten at det imponerte. Kunne godt tenkt meg å smakt
    skikkelige makroner.
    Veldig koselig at du lager et innlegg igjen. Jeg har det på samme måte.
    Blir lite tid til interiøroppdateringer, og dermed lite interiørblogging her også.
    Hender jeg lager et innlegg om andre ting. Men det blir veldig sjelden.
    Gleder meg til neste innlegg fra deg. Ønsker deg ei god sommeruke :)

    SvarSlett