23 juli 2015

10 års jubileum.


I helgen feiret Kjæresten min og jeg hele ti år sammen. Tiden har jammen flydd fort avgårde. Vi inviterte venner og søsken med menn/ samboer, planen var at det hele skulle foregå ute i et stort partytelt. Forøvrig det samme teltet som vi har brukt til konfirmasjonene. Men værgudene ville det helt annerledes. Sol og fint var det men vinden ble etterhvert så sterk at vi valgte å total ommøblere stuen for å få plass til et stort langbord. Det gikk overraskende bra selv med min skepsis. Men på disse ti årene så burde jeg ha lært at kjæresten har en utrolig evne til å se løsninger på plass problemer. Er ikke det typisk at ene dagen vi skulle ha fest så blåser det stiv kuling ute? Ja ja.


 Temaet jeg valgte for festen var kjærlighetens farge: Rød. Sommerlige jordbær servietter, røde hjertelys og røde roser. Vi serverte grillmat, med gratinerte poteter, ris, forskjellige salater og et utvalg at forskjellig grillet kjøtt. Så hadde vi en form for “varmt” koldtbord hvor gjestene kunne plukke det de hadde lyst på selv. Noe som fungerte veldig bra. Moro å prøve noe nytt.







Yngstedatteren var kjøkkenhjelp og fylte på mat og ryddet og ordnet på kjøkkenet. Det var veldig fint å slippe å stå på kjøkkenet og heller kose meg sammen med gjestene.Tusen takk til yngste datteren for kjøkkenhjelp og eldste datteren for de morsomme “Dame” og “Manne” muffinsene. De ble et stort samtale emne.
Vi ble en lystig, pratsom gjeng og hadde det moro til de sene nattes timer. Tusen takk til dere alle sammen som var med på å gjøre 10 års festen vår til en helt super feiring. Tusen takk for den digre flotte putekassen og den store fine kaktusen som vi fikk av dere alle sammen.






 Jeg må si jeg merker godt at jeg er ute av treningen med bloggingen. Pcen min måtte vekkes opp fra pcdvale og har oppdatert og installert i ca 1,5 time før jeg i det hele tatt fikk lastet inn bilder. Ute av trening er jeg på kamerafronten også. Synes slettes ikke at bildene ble så gode som de burde ha blitt men jeg håper at det kommer seg litt etterhvert. Jeg må visst venne meg til å ta kamerabilder igjen og ikke bare Iphone bilder. Det hele endte med stor frustrasjon da programmet jeg normalt bruker til å skrive innlegg med nektet å sammarbeide med bloggen. Hele kvelden gikk og jeg måtte til slutt gi opp. Så nå tester jeg ut en annen måte for å få publisert innlegg. Spennende.




Ha en deilig sommer alle sammen.
Klem Eline

1 kommentar:

  1. Gratulerer så mye med 10 års feiring.
    Koselig å markere litt.
    Så flott pyntet og godt med hjelp på kjøkkenet en slik dag.
    Ha en herlig helg :)

    SvarSlett