12 januar 2015

Winter wonderland.

I uken som var åpenbarte det seg en hyttemulighet og vi kastet oss på. Firmaet til Kjæresten har en flott hytte på fjellet og den var ledig i helgen. Vi hoppet på muligheten og inviterte med oss to vennepar, så da fredagen kom satte vi oss i bilene med kurs mot Veggeli. Det var litt mer snø på fjellet men ikke så mye som vi hadde trodd. Men det begynte å snø om kvelden så vi våknet til nysnø og at vi faktisk var innesnødd. Det var ikke kjempe mye snø men veien var u kjørbar. Vi brydde oss ikke om det og lørdag da solen tittet frem fikk vi farten opp og kom oss ut på tur. Viktig å nyte solen og dagslyset når man kan.

Blå himmel, nysnø og venner på tur, kjempekos.
 

                               Her vasser vi midt i veien. Ikke egnet å kjøre bil men godt egnet til turgåing.


Det er ikke lurt å bevege seg på kantene som en av våre venner fikk erfare, men heldigvis var ikke hjelpen langt unna.

Et fantastisk winter wonderland. Jeg tok masse bilder men bare med mobilen fordi jeg greide å glemme kameraet hjemme på kjøkkenbenken. Men jeg synes at bildene ble overraskende bra.

Jeg følte at batteriene mine ble ladet i ekspressfart, selv om kroppen min ikke var helt enig. Hoftene mine slet med motstanden som løssnøen skapte, men det gjorde ingenting. Jeg gikk bare litt kortere enn de andre som jaktet på en cache et stykke unna. Ei av de andre valgte å snu sammen med meg så vi skravlet, tuslet og tok masse bilder underveis. Men jammen snudde været fort siden uværet "Nina" var i anmarsj. Resten av gjengen kom bare en halv time etter oss og da snødde det som bare det.
Så var det tid for avslapning, god mat litt vin og kos.

Hvordan har din helg vært? Fortell meg gjerne.

Klem Eline.

2 kommentarer:

  1. Her var xdet mange nydelige vinterbilder.
    Koselig med hyttetur i slikt vær.
    Her snødde det skikkelgi på lørdag, veiene
    var ikke brøytet og det var nesten umulig
    å komme seg frem I tillegg klarte jeg å knekke
    vindusviskeren på førersida så jeg så omtrent ikke noe
    når jeg kjørte. Og vindusviskere som passet til vår bil hadde
    de jo ikke på det lille tettstedet der jeg jobber.
    Det endte med at mannen måtte kjøre nesten 8 mil ekstra
    for å kjøpe vindusviskere til meg å komme med så jeg hadde det
    til jeg skulle kjøre hjem i mørket etter jobb.
    Godt jeg har en snill mann.
    Men dagen vår ble langt fra slik som planlagt.
    Og det blir den jo rett som det er syns jeg.
    Ha ei flott uke :)

    SvarSlett
  2. Fantastiskt fina bilder du tagit!
    Förstår att ni måste ha haft det jättefint, blir lite avis faktiskt, Ha,haha!
    Här har det ju stormat i helgen, men vi har klarat oss bra tll skillnad från grannbyn, där hela samhället blev strömlöst.
    Önskar dig en fin, ny vecka!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett