16 januar 2015

Trening og sunne smoothies.

Heisann.
Jeg har i over et år nå trent og holdt meg mer i bevegelse enn tidligere. Jeg er ingen super atlet men jeg trener for å holde sykdommen i sjakk. Noe som nok er et paradoks siden jeg blir verre av treningen. Men med mye ekstra hvile får jeg holdt kroppen i gang og musklene styrkes. Det første halvåret med trening ca en gang i uken slo voldsomt dårlig ut for meg, jeg var nesten konstat dårlig i hele seks måneder. De neste tre månedene kom formen seg en del bortsett fra at jeg var totalt utmattet. Jeg fortsatte med jevn trening å håp om at ting skulle endre seg og til slutt fikk jeg resultater av treningen. Jeg har hatt noen veldig gode måneder. Jeg håper og tror at det er på grunn av trening og mye hvile men også en mildere vinter. 
Jeg er stolt av meg selv for at jeg klarte å være så tålmodig siden det tok så lang tid. Så trening nytter, man må bare ikke gi opp. I tillegg til "vanlig" trening går jeg turer og da gjerne i skog og mark. Noen ganger med høy intensitet og andre med lav alt etter hva dags formen tilsier.

Jeg trener her hjemme med en ergometersykkel som har diverse programmer og med vekter og øvelser. Slike søte rosa vekter fikk jeg til 40 årsdagen min. Synes de er gode å holde i og kunne godt tenkt meg flere slike med forskjellige kg. Bildet av vektene fant jeg på Nettbutikk treningspartner.no
Abilica Dumbbells manualer 2 x 2 kg rosa.


For å gi kroppen ekstra næring så har jeg blitt kjempe glad i denne grønnsaks smoothien som jeg har funnet bilde og oppskrift på vektklubb.no 
http://www.vektklubb.no/artikkel/drikk-groennsakene-20197672
Den heter skipperen og er veldig lett å lage. Du finner også flere andre gode smoothies på denne siden. Du starter med isbiter og juice og fyller så på med resten. Nyt. 

Skippern

156 kcal pr. porsjon
1 liten avokado
1 dl spinat
1 ss hasselnøtter
1 ts revet ingefær
2 dl eplejuice
6 isbiter


Ha en riktig flott fredag.


Klem Eline.





5 kommentarer:

  1. Imponerende, du er flink!

    SvarSlett
  2. Så flott. Er så glad for at du er så frisk
    Godt at du klarte å fortsette med treningen så lenge selv
    om det ikke ga resultat med en gang.
    Jo da her er vi vel egentlig ganske friske.
    Det var tre dager med feber, så en del dager med hosting
    Nå er det bare energien som skal bygges opp igjen.
    Går ut fra at dere har kost dere med film og pizza.
    Her blir det pizza i morgen, i kveld ble det frukt og kesam vanilje.
    Ønsker deg ei flott helg :)

    SvarSlett
  3. Gratulerar, Eline!
    Toppen att du klarar träningen och att det givit resultat, jag är så glad för din skull!
    Önskar dig en fin och skön helg!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. Du er flink snuppa <3
    Er så stolt av deg, og godt å se du er så frisk!
    Må vi få til å møtes før jeg flytter.
    Glad i deg stor klem :D

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett