03 august 2014

Borddekking på sommerens 40 års lag.

IMG_3063

Heisann.

Det var jammen ganske rart å sette seg på PC en i dag. Jeg har jo mest laget korte innlegg fra Ipaden i sommer, men synes det er slitsomt å skrive mye på den. Så da hentet jeg frem PC en for å lage et litt mer ordentlig innlegg.

Vi inviterte venner og venninner til feiring av min 40 års dag i sommer. Det store partyteltet ble hentet frem og i år kjøpte vi border og stoler selv. Gulv ble bestilt fra Danmark og kom heldigvis frem i tide. (Dagen før festen.) Puuhh.

IMG_3065

Desverre fikk vi hele 7 stykker som meldte avbud etter kl. 23 kvelden før, men en rask endring av bordplasseringen gjorde det hele mye koseligere. Alle kunne se alle og ingen måtte sitte med ryggen til hverandre. Fargene gikk litt i dus lilla og hvit.

IMG_3068

Bordkortene ble helt enkle med bare navnene på. Bestemte meg for å ha bordkort kvelden før festen så da hadde jeg ikke så mye tid på meg.

IMG_3087

Vi serverte champagne, rosa sådan som velkomst drink og en diger flaske magnum til de som var sjåfører. Vi hadde øl og vin til maten og vi spiste deilig koldtbord.

IMG_3086

Duk var rett og slett metervis med nervøs fløyel fra Jysk. Veldig praktisk.

IMG_3075

Rose dekorasjonen laget jeg raskt selv og datteren på 16 år foreslo å drysse litt sølvglitter over, noe som ble prikken over i en.

IMG_3074IMG_3079

Rundt på bordene stor også konjakk glasser med noen få roser i. Også ide fra en av mine flinke døtre.

IMG_3070

Festen ble en kjempe suksess og folk storkoste seg og det samme gjorde jeg. To av mine beste venninner stilte opp og ordnet på kjøkkenet hele kvelden slik at jeg skulle slippe det. Hjertelig tusen takk Monica og Kjersti for all hjelp, dere var fantastiske. Satte enormt stor pris på det.

Tusen takk til alle dere andre venner og venninner som kom og gjorde kvelden til et minne for livet. Det ble en super herlig kveld takket være dere alle. Glad i dere alle sammen.

Til slutt en stor takk til min kjære, som ordnet, border, stoler, gulv og alt annet som trengtes. Du er mitt livs lys. Love you!

Klemmer Eline.

5 kommentarer:

  1. For et flott telt dere har å samle gjester i. Herlig
    En flott fest var det nok tenker jeg.
    Flott pyntet og god mat ser en jo at det er.
    Skikkelig koselig ser det ut.
    Er jo alltid koselig å samle venner i et lite lag.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  2. Oj,oj,du har ändrat design, varit i Finland och haft kalas sedan jag var inne sist!
    Jättefin bild med fina rosor och den lilla silverfjärilen (eller är det en trollslända?)
    Härliga bilder ifrån Finland också, jag har aldrig varit där tyvärr.
    Jag förstår att ni hade en flott fest,så vackert dukat i tältet,god mat och fina dekorationer...
    Gratulerar till dina 40 år, men man kan knappt tro det!
    Önskar dig fortsatta fina och goda sommardagar!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  3. En veldig kjekk fest, og takk for at jeg fikk lov å feire din 40 års dag sammen med deg og alle dine venner😆

    SvarSlett
  4. gratulerer med vell overstått 40 års dag søte Eline:)
    så fint pyntet
    og lurt med gul da
    nyt helgen
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Hej Eline, hur har du det?
    Längesedan du skrev på Bloggen, tänker på dig och hoppas att allt är bra...
    Nu går det snart mot Advent och Jul, tiden går alltför fort!
    KRAAAM från mig!!!

    SvarSlett