27 januar 2014

Rosa kalaer i vinduskarmen.

IMG_2236

Hei på dere.

I dag laver snøen ned og det er glatt her på Østlandet. Siden det blåser en iskald vind ute så sitter jeg inne foran ovnen. Utrolig godt å kunne fyre for en frossen kropp. Jeg synes at januar er den lengste måneden i året. Julepynten og alle lysene er ryddet vekk. Postkassen spytter ut den ene regningen etter den andre og våren er bare et fjernt minne laangt der fremme. Okey nå hørtes jeg helt fryktelig ut for fullt så fælt er det vel ikke. Men januar kan være lang. Så da må man ta litt vår inn i stuen. Få inn litt glede.

IMG_2233

Da jeg så disse flotte rosa kalaene som forøvrig tilhører myrkonglefamilien så måtte de bli med meg hjem. Enda jeg er jo ikke spesielt glad i rosa engang. Men disse synes jeg bare var helt skjønne.

IMG_2232

Helgens bursdagsfest ble en kjempekoselig kveld med god mat og godt selskap. Praten gikk så den nesten løftet taket. Veldig mange forskjellige mennesker som gikk godt sammen. Moro. Tusen takk for alle de koselige kommentarene på bildet av festpyntede meg.

IMG_2231

Her har jeg eksperimentert litt med bildet.

Vaskedamene har vært her i dag og huset er skinnende rent. Det at vi har vaskebyrå hos oss er en av mine største luksuser. Jeg slipper å ha dårlig samvittighet for husarbeid som ikke blir gjort og sparer kreftene mine til andre ting. Jeg vasker jo stadig i huset men den stor rengjøringen er jeg så glad for at jeg slipper. Da kan jeg konsentrere meg om litt dekorering som faktisk gir meg energi. “Lykke.”

IMG_2228

Jeg har fått noen ideer til spraymaling og jeg har et par prosjekter under arbeid i garasjen. Så litt har jeg jo å finne på. Det som er merkelig er at hver gang de har vært her å vasket så får jeg lyst til å male kommoden på soverommet. Litt forvirret over at når det dufter rent så kommer malingslysten. Maling lukter ikke akkurat best. Ler. Ja ja jeg finner vel ut av det.

IMG_2222

Litt tanke spill på innlegget i dag ser jeg. Egentlig så burde jeg konsentrere meg på å finne ut av hva vi skal ha til middag. Jeg er bare så tom for middagsideer om dagen, ikke synes jeg det er mest gøy å lage middag hver dag heller. Heldigvis så lager kjæresten middag innimellom. Som i går da laget han hjemmelagede kjøttkaker, poteter, blomkål, gulrot og hjemmelaget brun saus. Nam. Smilefjes som blunker Jeg skulle så gjerne hatt mer matlagings lyst, men mest har jeg lyst til å bake deilige cupcakes men det kan vi jo ikke ha til middag.

IMG_2220

Ønsker dere alle en flott mandag.

Klem Eline.

5 kommentarer:

  1. Cupcakes kan dere jo ha til dessert etter en god middag.
    Lasange hadde vi i går, det er godt og noe alle liker, stort sett.
    Ja de plantene var flotte. Litt staselige, passer godt inn hos deg da.
    Så koselig å høre at det ble et flott selskap. Alltid koselig å samles
    sammen med venner.
    Lykke til med middagslagingen og ha en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
  2. Koselig å titte inn hos deg igjen :)
    Kalaer er vakre.
    Middagstips, om du har kyllingfilet: brun dem i panne (mariner gjerne), legg dem i stekeovnen i 45 min (ca), rull bacon eller parmaskinke rundt, strø litt ost oppå og hell over fettet/marinaden du brunet dem i (jeg bruker koke det litt ut). Server med salat eller annet du har lyst på. Alltid en vinner her hos oss, det blir så mørt og godt. Fin dag ønskes deg!

    SvarSlett
  3. Jag håller med dig om att Januari är en lååång och ganska tråkig månad ---men snart är den slut!!!
    Så fina bilder du delar med dig av med de vackra Kalaerna!!!

    Härligt att ni hade en trevlig fest och du var så fin!!!

    Men det här med Vaskedamer???!!!
    Du får gärna skicka hit dem till mig,Ha,hahaha!!!
    Det skulle vara lyx på högsta nivå,,,åhhh så skönt det skulle vara...
    Bara för att du är så "heldig",tänker jag inte ge dig något middagstips,så det så!!!

    Ha de´!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. Det lyser nok opp med friske blomster på en slik vinter som dere har.......og du har helt rett, januar er laaaang. Januar er liksom midt imellom alt. Når februar kommer, så går det ihvertfall ann å tenke vår;-)
    Middagslaging er jo ett kapittel for seg selv.....eg personlig er driiiiitlei den daglige middagslaginga. Lager noe bare for å lage noe....smaker ikke godt engang.....hehe
    kos deg videre foran ovnen...og nyt muffins med fløyelskrem.....de så KJEMPEGODE ut;-)
    Ps! Takk for en koselig prat på tlf.

    SvarSlett
  5. NYDELIGE KALA
    HADDE KJØPT MED MEG JEG OGSÅ
    SÅ BRA DU KOSTE DEG
    PÅ FESTEN
    HER HAR VI IKKJE HAT SNØ DENNE VINDEREN ENDA
    HELDIGVIS
    KLEM ELI:)

    SvarSlett