15 januar 2014

Lekkert åttekantet sølvbrett.

IMG_2131

God morgen dere.

Jeg har ønsket meg et slikt lekkert åttekantet brett siden jeg så det på Stabbursbua. Neste gang jeg kom dit var det selvfølgelig solgt. Sukk. Så kom jeg over et til slikt brett i Sverige, på Nordby, men da kostet det 2000kr og det synes jeg var litt vel stiv pris. Så jeg gikk der ifra uten noe brett. Neste gang jeg var i Sverige var jeg innom samme butikk og brettet stod der fremdeles. Igjen gikk jeg derfra uten brett.

IMG_2136

På fredag satt jeg og surfet nettet og bladde i Lene Bjerres nye katalog. Av en eller annen grunn havnet jeg så inn på Finn og plutselig… Der! Der stod jammen meg et slikt brett til salgs, i Oslo. Jeg sendte mail og med litt frem og tilbake så endte det hele med at vi tok med oss 16 åringen og 13 åringen og dro innover på lørdagen for å hente brettet. O lykke, endelig fikk jeg tak i et slikt flott brett og det til den nette sum av 500kr!! De som solgte det var godt voksne mennesker som hadde arvet det og rett og slett ikke hadde bruk for det. Heldigvis for meg. :-)

IMG_2137

Huset 16 årige datter måtte selvfølgelig innom Starbucks for en iskaffe. (Det er visst veldig viktig og den beste iskaffen som finnes. Mulig derfor vi besøkte et stort antall Starbucks i London i sommer. Smilefjes som rekker tunge) Mens vi to voksne fikk oss varm latte. (Som smaker altfor mye kaffe for min smak, Blæh. ) Sønnen fikk en stor og fluffy muffins som forøvrig smulet noe veldig.

Etter diverse kaffepåfyll dro vi ned til operaen for å titte litt. Det var minus 6 grader og skikkelig isvind, men nå har vi da vært der. Taket var veldig glatt og mange skled nedover som bare det. Heldigvis så gikk det bra. Vi tok noen bilder der også men de er på datterens kamera som hun nok har med seg på skolen. Jeg får prøve å få overført de når hun kommer hjem.

IMG_2133

Det ble en kort men koselig Oslotur med lunch i Drammen på hjemveien.

IMG_2138

I dag sitter jeg inne ved ovnen og fyrer. Minusgradene ligger på rundt 5 og det blåser og snør ute. Tekoppen er god og varm med tidens ynglings te, Liptons vanilla caramel. Nydelig. Kulden har tatt kreftene mine så jeg prøver å lade opp med å ikke gjøre annet enn å kose meg.

IMG_2140IMG_2148

Ha en riktig fin dag.

Klem Eline.

8 kommentarer:

  1. Et kjempeflott brett. Og så fikk dere en koselig tur.
    Tror jeg må lurer med meg min kjære på en Oslotur en lørdag
    for litt handling. Men tror jeg venter til litt varmere vær.
    Ha en riktig god "ladedag" :)

    SvarSlett
  2. Det brettet var utrolig fint :) Veldig greit når man kommer over ting på FINN!
    Oslo tur er alltid koselig!
    Vi hadde en fin tur vet du - deilig å komme seg litt ut av huset.
    Med meg går det opp og ned, ett eller annet som gnager så det er ikke så mye som skal til før tårene kommer. Litt usikker på hva det er men?!
    Ha en fin kveld videre søte du <3
    Klem

    SvarSlett
  3. Heisann og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg, ble så glad. Og så fint at du fikk tak i ønskebrettet:)

    SvarSlett
  4. Heisann og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg, ble så glad. Og så fint at du fikk tak i ønskebrettet:)

    SvarSlett
  5. Så koselig at du fikk tak i det fine etterlengtede brettet ..
    Høres ut som en fin bytur også .
    Starbucks er så absolutt favoritten her i huset.
    Må alltid ha med noen pakker kaffe i kofferten hjem fra Londonturer.
    Ha en fin vinterdag!

    SvarSlett
  6. Så fint sovrummet blev,kära Eline!!! ...( förutom dödskallekuddarna,Ha,haha!!! )
    Du har då ett väldigt "flyt" att kunna få tag i den brickan som du önskat dig,den var väldigt vacker och väl värd sitt pris!!!
    Och så fick ni en fin dag tillsammans i Oslo...
    Vila dig och njut av teet Liptons Vanilla,som också är min absoluta favorit!!!
    Här är det snöigt,kallt, blåsigt och mer snö väntas komma i morgon,men halva januari har ju redan gått så tiden går väl fort fram emot våren nu,får vi hoppas!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  7. Så lekkert brett! Det var nok meningen at du skulle ende opp med et slikt. :)
    Det er så fint å bruke brett til å samle dekor. Det blir ofte finere enn å spre det utover et bord, synes jeg.

    Ønsker deg en deilig helg!

    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Så nydelig det var, riktig gøy å endelig få det man ønsker seg! Ha en koselig helg hos deg!

    SvarSlett