18 januar 2014

Hekleguri er i gang.



Mitt aller første forsøk på å hekle en kylling. Et ganske mislykket forsøk også. Det dukket liksom opp noen huller som ikke helt skulle være der. Nå er jeg ikke så dreven innen heklekunsten og selvlært så resultatet blir ikke alltid så bra. Men jeg ville ikke gi opp så da prøvde jeg på nytt...


Neste forsøk på en hekle kylling ble litt bedre. Ikke fullt så mange huller men familien fikk seg en god latter av pippip nr en og lilla pip nr to. Sønnen erklærte høyt og tydelig at dette var en kanin!?!?
En smule fornærmet startet jeg på hekle forsøk nr tre. Nå med nytt og tykkere garn.


Nå ble det mye bedre eller hva? Nå ligner det i allefall på en kylling. I skrivende stund har jeg hektet ni brune kyllinger så en til nå så holder det. Tenkte jeg skulle prøve å sy en perle til øye å se hvordan det blir. Blir koselig å henge opp egenheklede kyllinger til påske. :-) Men jeg skal kjøpe mer garn i andre farger slik at de neste blir mer påskefarget.


Mine tre hekle forsøk. 

Ønsker dere alle en fin kveld i snømassene. Her har vi vært fire stykker ute å måket for det har snødd i ett. Nå er det en liten pause i snøværet før det igjen skal begynne å snø på kvelden. 

Klem Eline.




6 kommentarer:

  1. Den brune ligner veldig på noen jeg heklet i gult
    i 1983 må det ha vært. bringer frem minner fra en tid jeg
    reiste på besøk til ei eldre dame her i nærheten for å
    prøve å "kapre" mannen i mitt liv. hehe.
    Klarte det da til slutt:)
    Den lilla trodde jeg var en drage da jeg førte så det, fy meg
    som til og med sier det når jeg vet hva det skulle være, hehe
    Men siden det var du som hadde heklet så kunne det jo ha
    vært en lilla drage. Hadde ikke overrasket meg om du
    skulle ha det i interiøret ditt
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Nei ikke den lilla, men den hvite og røde selvsagt.

    SvarSlett
    Svar
    1. He he he ja det sier vel litt om mitt første kylling forsøk. Hi hi ja jeg kunne godt ha laget en lilla drage, det var faktisk en god ide. Jeg har jo en i plastisk, mulig den hadde blitt tøff i lilla. :-D
      Ha en deilig dag du.
      Klem Eline.

      Slett
    2. Et godt eksempel på at øvelse gjør mester😆
      Ha en fin fin kveld

      Slett
    3. Et godt eksempel på at øvelse gjør mester😆
      Ha en fin fin kveld

      Slett
  3. Rask framgang, bra! Garnet har nok mye å si. Fortsatt god helg. Vi var borte i går kveld, hos søsteren min. Har vært i barnebursdag tidligere i dag. Så nå er det sofa resten av helgen. :-)

    SvarSlett