16 desember 2013

Little Drummer Boy. Innlegg nr 500!!

IMG_1888

Hei alle dere.

I dag skrives altså mitt innlegg nr 500. Hurra. Den 22 september 2008 ble det aller første innlegget skrevet så noen år med blogging har det jo blitt. Men i denne anledningen ønsker jeg å gi bort en gave til en av dere herlige som stadig besøker bloggen min.

IMG_1889

Gaven er to nydelige tromme ornamenter fra Karen Blixen`s Jul, Rosendahl.

Det for når jeg var på gavejakt kom jeg til å tenke på den nydelige sangen Drummer boy:

The most notable rendition was created by the most unlikely combination of Bing Crosby and David Bowie. This version of Little Drummer Boy was a massive hot for the artists and was in fact Bing Crosby's most successful recording since the legendary White Christmas.


Little Drummer Boy: Lyrics


Come they told me, pa rum pum pum pum
A new born King to see, pa rum pum pum pum
Our finest gifts we bring, pa rum pum pum pum
To lay before the King, pa rum pum pum pum,
rum pum pum pum, rum pum pum pum,

So to honor Him, pa rum pum pum pum,
When we come.


Little Baby, pa rum pum pum pum
I am a poor boy too, pa rum pum pum pum
I have no gift to bring, pa rum pum pum pum
That's fit to give the King, pa rum pum pum pum,
rum pum pum pum, rum pum pum pum,

Shall I play for you, pa rum pum pum pum,
On my drum?


Mary nodded, pa rum pum pum pum
The ox and lamb kept time, pa rum pum pum pum
I played my drum for Him, pa rum pum pum pum
I played my best for Him, pa rum pum pum pum,
rum pum pum pum, rum pum pum pum,

Then He smiled at me, pa rum pum pum pum
Me and my drum.

Little Drummer Boy 

Kilde: Carols.org.uk

IMG_1890

Det er ingen spesielle regler bortsett fra at du må skrive en kommentar på dette innlegget. Det er min glede å dele denne gaven med dere som enten har fulgt meg lenge eller som nå har oppdaget bloggen min. Har du ikke egen blogg så kan du sende meg en mail: blackfeatherseline@hotmail.com

Familie kan rett og slett sende meg en sms. Smilefjes som blunker

IMG_1892

Lykke til.

Ha en strålende dag.

Klem Eline

8 kommentarer:

  1. Så koselig! Og den sangen er veldig fiiiiiin! Ringer deg en dag for å avtale tid for besøk i julen! Fortsatt god advent!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med innlegg nr 500. Det har vært en glede å følge deg i alle disse årene, så nå ser jeg frem til 500 nye��
    I samme slengen her, så ønsker jeg deg og dine en riktig God Jul.
    Klem

    SvarSlett
  3. Grattis till ditt 500:e inlägg Eline!!!
    Jag blir så rörd till tårar av den sången,för jag har en egen liten Trumslagarpojke ( ja han är vuxen nu ),men han fick ett trumset när han var sex år och vid 25 år nu,spelar han fortfarande till Jesu ära!!!
    Önskar dig och de dina fortsatta goda och fina förjulsdagar!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. PS: Jag blir VÄLDIGT IRRITERAD av ordbekräftelsen,Ha,hahaha!!!
    Ser knappt vad det står...
    KLEEEM!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ordbekreftelsen er tatt bort for en liten stund igjen, Marguerite. ;)

      Slett
    2. Tack,Tack,...men det hade du inte behövt göra bara för MIN skull,snälla Eline!!!
      KRAAAM!!!

      Slett
  5. JA DEN ER SÅ FLOTT
    OG HØYTIDELIG
    KOMMER I JULESTEMNING AV DEN
    HERLIGE TROMMER
    JEG ER MED
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med 500 lubileumet. Klem mammaen din.

    SvarSlett