23 desember 2013

Lille julaften.

IMG_1932

Nå pyntes juletreet her hjemme hos oss. Julemusikken er på plass og barna henger kuler på treet. Vi har besøk av Tante og Onkel som fotograferer og koser seg. Tante til og med danser med musikken mens hun henger opp kuler. Smilefjes som blunkerI år blir juletreet stappende fullt av kuler. Vi har masse julekuler og i år skal de på alle sammen. Målet er å få et “amerikansk” pyntet tre, masse pynt og lite synlig tre. ( Nå barna blir ordentlig store eller flytter ut da skal mor ha et skikkelig “bloggetre” stilfullt og lekkert. “Drømme”.) Men enn så lenge så koser jeg med at barna pynter treet sånn som de vil.

Pusen har vært i dusjen og julevasken er unnagjort, så nå sitter han foran vedovnen og varmer seg. Jeg mistenker at han snart finner seg et godt og varmt fang å krølle seg sammen på.

IMG_1933

I morgen kommer besteforeldre parene og hjelper til med julemiddagen og annet som må gjøres. Så ringes julen inn. Da er det julemiddag, og gaveutdeling. Vi åpner gavene først når alle gavene er delt ut og vi åpner bare en av gangen slik at alle kan se gaven og høre hvem det er i fra. En fin tradisjon synes jeg, men også en tålmodighets prøve for noen. Men da varer gavene ganske lenge.

IMG_1934

På bildene i dag kan den sølvfargede Kartell lampen skimtes. Glassklokken er fra Riviera Maison og jeg jaktet lenge før jeg fant en glassklokke som var fin og ikke minst stor. Kulene er ganske store og spesielle. Noen av de fineste jeg har.

I dag har vi faktisk solgt bilen vår. Min bil altså. Vår Chrysler Voyager 7 seter. Det er litt trist etter syv år sammen. Grom bilen hadde som kjært barn mange navn. Romskipet, prærievogna eller dronningvogna. Eller cachemobilen. Den har nå flyttet til en annen familie her i Larvik. Vi la den ut til salgs på Finn på fredag og responsen var overveldende, lørdag ble den solgt og i dag leverte vi den. Et kapittel er avsluttet og et nytt kan begynne i familiens bil historie. Biljakten er i gang. Smilefjes som blunker

IMG_1935

Jeg vil gjerne ønske dere alle en koselig lillejulaften og en riktig god jul.

Klem Eline.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar