13 desember 2013

Fruens nostalgiske julekalender.

IMG_1798

Her i huset finnes det julekalendre av det ymse slaget. Noen inneholder sjokolade, andre gummigodteri og noen fra tv. Mens fruens kalender er litt av det spesielle slaget. Her er det ingen godsaker som gjemmer seg bak lukene men derimot nydelige nostalgiske bilder. Selve kalenderen er formen som en stor kiste med alskens spennende julesaker og ting. Det er til og med glitter på den. (Fruen smiler bredt. )

IMG_1804

Det var i Kiel jeg kom over denne fine kalenderen. I en bokhandel på en jernbanestasjon av alle ting. Måtte bare ha en slik med meg hjem. Det er faktisk ganske stor og bokhandelen hadde ikke en gang en stor nok pose til å ha den i så jeg måtte bære den slik, bare innpakket i plast. Den minner mye om kalenderen som jeg hadde da jeg var barn. Min bror og jeg hadde hver vår sprellemann nisse med luker på magen. Inni lukene var det fine bilder og kalenderne ble funnet frem år etter år. Vi hadde også gavekalender som nok var en smule mer spennende til tider. Smilefjes som blunker

IMG_1806

Jeg så også en fancy damekalender som Høvdingen sikkert hadde blitt veldig glad for men dessverre var den butikken stengt. Hadde sikkert vært gøy å brife med en lekker dame kalender på kontoret, eller hva tror dere?

IMG_1803

Dette innlegget er faktisk mitt innlegg nr 499 her på bloggen. Det er veldig rart å tenke på at jeg faktisk har skrevet om smått og stort i så mange innlegg. Mange innlegg har også blitt tenkt ut men aldri publisert. Mange grunner til det men mest er det nok for lite energi til å sette seg ned å skrive, eller for travel.

Ønsker dere alle en strålende Lucia dag.

Klem Eline

2 kommentarer:

  1. Å for en nydelig kalender. Nå ble jeg skikkelig misunnelig her.
    En slik en kunne jeg virkelig tenkt meg.
    Er vel det flotteste jeg har sett når det gjelder kalender.
    Forresten: Jeg kaller min kjære Kjærest også noen ganger,
    og vi har nå vært gifte i 29 år. Er jo kjæresten min enda.
    Og kommer nok til å være det så lenge vi begge lever.
    Håper du fant julegavene.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Den så spennende ut! Kommer på besøk og sjekker den ut nærmere jul!

    Broren din har ikke den gamle kalenderen sin, det har vel kanskje ikke du heller? Men, han er veldig heldig med kjæresten sin, så han har en annen kalender nå. Det er et juletre som kan henge på veggen, med små luker for hver dag i advent. Der ligger det en liten lapp fra meg, og så finner han en liten gave et eller annet sted i huset. (Hvis jeg ikke har glemt det da. For da må jeg ordne det på kvelden. Litt flinkere i år enn jeg har vært de siste årene.)

    God helg til dere alle!

    SvarSlett