26 november 2013

“Hollywoodfruens” glamorøse tanke.

IMG_1684

Denne fruens Hollywood tendenser begynner heldigvis å gi seg. Altså i forrige innlegg skrev jeg om at jeg våknet med skikkelig digre Hollywood lepper. Riktig nok hadde de kommet helt av seg selv i løpet av nattens mulm og mørke. Så gikk jeg rundt med botox tykke lepper og dyttet innpå allergitabletter men jeg tror nok at det også var litt forkjølelse ute og gikk. Nå er heldigvis leppene mine sånn omtrent tilbake til normalt.

Det var dette med disse Hollywood fruene da og jeg må innrømme at jeg muligens har sett et program eller to. Kremt…. Nå ser jeg stor sett lite på TV men elsker derimot filmer. Hvis jeg er dårlig og ikke kommer meg av flekken da er det lite annet enn TV å finne på. Det har slått meg at disse fruene gjerne er litt glamorøse av seg både i klesstil og interiør. Litt sånn som meg. På min egen måte da altså. Jeg er jo som skjæra og elsker alt det som glitrer. Det er i forbindelse med min forkjærlighet for litt overdådige saker at jeg plantet begge bena i jaktsesongen. Jeg jaktet på glamorøse og overdådige tekstiler. Sølv, gull, silke, fløyel, ja du skjønner sikkert hva jeg var på jakt etter. Det var da jeg skjønte at jeg “burde” ha vært Hollywood frue, med tilhørende konto. Slettes ikke en litt skrøpelig skjærefugledame med dyr smak. Akk ja. 

Men den som leter, den finner ikke…. Ikke sånn med en gang. Hva gjør man da? Jo da lager man det man jakter på selv. Siden det nå nærmer seg jul og jeg var så dum at jeg surfet blogger tidlig i dag. (Når jeg strengt tatt skulle hvile siden jeg trente i går og skulle ut å hente datteren i Sandefjord litt senere i dag. ) Jeg forvillet meg både oppover og nedover i Blogglandia, hvor den ene bloggeren etter den andre viser julepyntede hjem. Inspirasjonen snek seg innpå meg uten at jeg helt var klar over det. Trodde liksom ikke det var noen fare for det siden interiørlysten min ble kidnappet for lenge siden. Eller kanskje jeg bare rotet den bort, sånn egentlig?? Sånn ca rett før middag fikk jeg den lyse ideen og “skullebare” gjøre et litt overdådig prosjekt ferdig. Jeg har jo tross alt lyst å pynte med den til jul.

IMG_1689

Med dagens viktigste måltid for familiens tenåringer en liten halvtime unna skal jeg innrømme at jeg begynte å bli stresset. Kjøkkenbordet så bombet ut og jeg lyttet intenst etter trampende mathungrige tenårings troll. Jeg rakk det så vidt og nærmest kastet fra meg prosjektet for å lage middag. Jeg skjønner ikke helt hva det er med dagens ungdommer. De rekker knapt å åpne utgangsdøren før spørsmålet er ute av munnen; Hva skal vi ha til middag? Det samme gjentar seg nesten alltid. En blir kjempe fornøyd, minst en blir skikkelig misfornøyd og en eller to mener det er helt greit. Men prøv deg å spørre hva de vil ha til middag, ja da roper stillheten mot deg. Eller så vi de ha det som tar kjempelang tid å lage, og den dagen er mor selvfølgelig helt utslitt. Jeg tror jeg må få meg ny jobb fra ufrivillighusfrue til Hollywood Frue. Det høres så mye mer glamorøst ut. (Blunker.) Prosjektet? Det er klart til fotostyling i morgen. Smilefjes som blunker

Ha en deilig kveld.

Klem Eline.

6 kommentarer:

  1. Venter i spenning på hva du lager!

    SvarSlett
  2. Ja middagen er nok et viktig måltid, bare de slipper å bestemme hva de skal ha.
    Ikke lett det virker det som.
    Det går greit med meg. Har igjen en del ryddig, utpakking og plassering i morgen.
    Men så skal jeg ta det litt mer med ro. Gikk faktisk greit i dag. Tok det med ro,
    og hadde med meg en som bar alle kasser og andre ting som skulle flyttes på
    Han fikk meg og ril å ringe en som ber for syke, og etter han ba ble det bedre.
    Men ikke dermed sakt at en skal stå på som om det aldri kommer tilbake igjen
    visst en ikke passer seg litt. Men dette må jeg bare gjøre, er ingen andre
    som kan/vil gjøre det. Går sikkert mest på det siste, pluss at jeg gjerne vil gjøre det.
    Er litt perfeksjonist. Men vet at jeg ikke kommer til å bli helt fornøyd denne gangen
    siden jeg ikke får gjort det slik jeg egentlig vil fordi jeg må ta det litt roligere
    Jaja. Det blir sikkert greit nok for de som ikke har mine forventninger og bilder i hodet hehe.
    Ha en riktig god onsdag :)

    SvarSlett
  3. Ha,haha,,du är så härlig,Eline!!!
    Hollywoodläppar,ja,,det kanske man skulle skaffa sig?
    Prövade framför spegeln men,,,neej,det får nog vara!!!

    Nu väntar vi med spänning,,,Vad har du hittat på???

    Önskar dig en fin Tisdagskväll!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. :) Takk for fin kommentar inne hos meg <3 Alltid så kjekt med kommentarer fra deg!

    ...Og nå er jet spent på hva du styrer med :)

    *klemmer*

    SvarSlett
  5. Hva er det du styrer med nå da snupp?! :)
    Må du ha en fin dag - gleder meg til lunsj på mandag <3
    Klem

    SvarSlett
  6. Hey Hollywood Eline.......Det navnet kler deg syns jeg:)
    Kjekt å se at du er i gang her igjen....Me like:)
    Svar til din kommentar i min blogg i går, finner du i mitt nye innlegg i dag:)
    Ha en strålende flott dag:)
    Klem

    SvarSlett