03 september 2013

Rusletur på Oterøya.

IMG_1669

I dag er det virkelig en deilig september dag. Solen skinner, gradene ligger på hele 19 og jeg har tatt en liten rusletur ut til et av mine favoritt steder, Oterøya. Energien ligger litt lavt i dag så målet mitt var å bare komme meg ut bittelitt. Tok med meg fotoapparatet og knipset litt her og litt der. Når energien gikk nesten tom ruslet jeg tilbake til bilen og dro hjem med masse fine bilder på kameraet.

IMG_1668

Solen smykker seg i havet og det vesle fyret skuer utover sjøen.

IMG_1658

Det er noe med det å rusle rundt på denne lille øya. Roen, ingen biler, lite mennesker, solen som skinner, bølgene som skvulper og biene som summer, det gir meg ro i sjelen. Har du et favoritt sted i ditt nærmiljø?

IMG_1636

Lyngen blomstrer som bare det og jeg plukket med meg en liten bukett hjem.

IMG_1632

Steingjerdet med mose kom jeg over på vei utover øya. Trærne er enda så grønne å fine men om ikke lenge bytter de farge. Det er en fin tid vi har fremfor oss også.

Ønsker dere alle en fin dag.

Klem Eline.

5 kommentarer:

  1. Takk for alle det koselige ordene du legger
    igjen hos meg. Det er alltid så godt å lese
    gode ord, spesielt på en dag der en er sliten.
    Og det er jeg egentlig i dag. Er lei av å å
    ikke kunne gjøre noe uten å få vondt. Men når
    jeg tenker på deg, og dessverre mange andre,
    har jeg jo ikke noe å klage over. Syns du er
    flink som er ute på tur selv om du har lite
    energi. Ja det er nok lurt å rusle seg en liten
    tur likevel. Ja sola skinner, og jeg har vært
    inne i hele dag. Er ikke sykemeldt lenger så
    nå kunne jeg med god samvittighet drive på
    bruktmarkedet. Og der var det litt å ta tak i.
    Hoper seg så fort opp på den lille lagerplassen
    vi har. Men nå skal jeg dekke bordet ute og
    kose meg med hjemmestekte karbonader og
    hjemmebakte hamburgerbrød bakt med spelt.
    Får sette i gang så det blir klart til min
    mann kommer hjem fra jobb.
    Ha en herlig sensommerkveld :)

    SvarSlett
  2. Vilka fantastiskt fina naturbilder,Eline!!!
    Jag förstår att du hade en härlig dag på ön...
    Jag läste ditt förra inlägg om rokokostolen också,jag måste säga att du har förvandlat stolen helt underbart,den är så vacker!!!
    ( Skulle du någongång tröttna på den,får jag första "tjing",Ha,haha!!! )
    Ha en fin och skön eftermiddag/kväll!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  3. Så fine bilder, ser ut som du har kosa deg skikkelig.
    Hmmm...favorittsted!!! Solastranda ligger høyt på lista, men så er det jo mange andre fine steder også...alt ettersom om det er en rusletur eller en treningstur jeg skal på.
    DET kommer ett innlegg av ferdig rom, må bare vente til alle møblene er plass;-)

    Klem fra Monica
    (Syk)

    SvarSlett
  4. Så fine bilder! Skikkelig lading for sjelen med slike turer i vakker natur :)

    Tusen takk for så koselig kommentar inne hos meg <3 Ja, å ta vare på øyeblikkene er viktig. Ser allerede nå når Stine bare er (nesten)tre år, at det er MYE jeg har glemt fra den første tiden. Må prøve å bli flinkere til å lagre øyeblikkene, skrive ned, og ikke minst; fremkalle bilder! Det er man ikke flink til i disse teknologiske tider :(

    Ha en strålende kveld frøken! Og kos deg med knekkebrød? ;)

    SvarSlett
  5. Flotte bilder, herlig bare og rusle rundt og se på naturen. Mitt favorittsted er jo min egen hage, men skogen rundt her er mye brukt, er rart hvordan pusten forandrer seg med en gang man kommer inn der.
    Høsten er i grunnen min favorittårstid, men alle årstider har sin sjarm.
    Ha en fin dag.
    Klem Laila

    SvarSlett