01 september 2013

Rokokkostol premiere.

IMG_1371

Heisann dere, håper dere har en deilig søndag. Jeg tenkte at tiden nå var inne for å vise frem rokokkostolen min i ny drakt. Innlegg om den gamle finner du her. Min gullgrønne rokokko stol. Men først må jeg takke min svigerinne for hjelp til stoffvalg, min svigermor for råd og hjelp til starten av omtrekkingen og min kjære som tålmodig har både dratt i stoffet og spikret vriene møbelspiker. En liten ekstra takk til min mor som kom med møbelspikrene som er originale og gamle. Et prosjekt hvor jeg har fått hjelp av mange. Smilefjes som blunker

IMG_1368

Her er det “nye” vidunderet mitt. De lekre bena har gått fra å være brune til svart blank og resten har blitt trukket i et kraftig ala velur stoff i lilla. Hvis man stryker stoffet den ene veien blir det lyst motsatt vei blir det mørkere. Ryggen på stolen er også av stoff og montert fast med møbelspiker. En liten nebbtang var et fantastisk hjelpemiddel for å ikke få ødelagt møbelspikerene når vi skulle slå de inn. Et lite tips å ta med seg hvis dere skal trekke om noe ved bruk av møbelspiker.

IMG_1366IMG_1369

Et morsomt og krevende prosjekt. Mye arbeid på en så liten stol, men jeg er kjempe fornøyd.

Helgen har gått til hagejobbing for Høvdingen og Høvdinens far. Mens vi damene trålet et av Vestfolds største loppemarkeder samt Evas bruktbutikk. Her er det alltid noe spennende og jammen ble det med meg noen skatter hjem. Og jeg har en plan…. ;) Jeg kjøpte også en cakepop for aller første gang i kafeen hos Evas Brukthandel. Den var helt nydelig så jeg tror nok jeg må kjøpe en slik en annen gang også, nam, nam.

IMG_1363IMG_1377

På loppemarkede ved Østre Halsen skole var det et yrende folkeliv. Fryktelig mye mennesker men jammen fikk nok korpset solgt unna som bare det. Kjempebra! Høvdingens mor fant seg en liten lampeskjerm til en lampe mens jeg fant et utrolig nydelig fat/brett og en stor lyskrans fra Ikea til den nette sum av 40kr. Men vi ble ikke værende lenge for det var så mye folk. Vi var enige i at vi trives bedre med å titte i ro og mak i en bruktbutikk, isteden for “støyen” i et loppemarked. Men gøy var det å ha vært der. Det er jo også viktig å støtte nærmiljøet.

Ønsker dere en flott søndag videre.

Klem Eline.

6 kommentarer:

  1. WOW ELINE
    SÅ LEKKER
    BRA SAMMARBEID
    NYDELIG FARGE
    SPENT PÅ LOPPENE
    NYT SØNDAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Vel....hva kan jeg si? Jeg bøyer meg rett og slett i støvet. Stolen ble kjempelekker.

    Ha en topp søndag videre

    Mvh
    Monica ( på jobb)

    SvarSlett
  3. En aldeles nydelig stol du har laget deg.
    Du er kjempeflink(du får dele litt av rosen med alle gode hjelpere)
    Er jo spennende å tråle loppemarkeder, men det er litt vel
    stressende syns jeg også. Det skal være et stort loppemarked i
    nærheten her til helga, så jeg får se om jeg orker å ta en tur
    Ønsker deg ei herlig septemberuke :)

    SvarSlett
  4. HEi SÅ koselig komentar fra deg idag.
    Jeg ble så glad. Tusen takk.

    WOW for en fantastisk stol. Veldig koselig blogg du har, jeg er innom deg av og til jeg.
    Du var en av de første bloggene jeg besøkte faktisk. :)

    Alltid koselig her hos deg.
    Klemmer fra Margareth

    SvarSlett



  5. Anne Eriksen Valstad1. september 2013 kl. 23:35

    Hei Eline! Det eneste jeg kan stille opp med når det gjelder den fargen, så er det koden som er S5502-R. Den er veldig behagelig ja, ble sååå fornøyd!!! Håper du har det bra og at høstværet ikke er alt for dårlig der du bor. Her er det sol i dag, men det er fare for regn ser det ut som.

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  6. Fy filler så stilig. Takk for besøk på min blogg. Jeg vet ikke hvordan jeg legger til folk som følgere - men jeg skal på vandring i din blogg verden i dag. Jeg hater svart, men elsket de bildene over her.

    SvarSlett