13 september 2013

Mørk aubergin på soverommet.

IMG_1682

Heisann dere. Her hos meg har det vært litt stille. Grunnen til det var først en veldig hektisk uke som endte med en skikkelig infeksjon. Jeg er nå på penicillin men føler meg ikke noe særlig bedre. Men den virker vel sånn etterhvert. Men før alt dette begynte jeg jo å male soverommet. Det er ikke ferdig siden jeg bare klarer litt av gangen men mye er allerede gjort. Først kjøpte jeg en farge men husets tenåringer og Høvdingen mente den ikke var riktig. Så kjøpte jeg en ny og den malte jeg med. Fargen var helt riktig men jeg følte den ble så skrikende at jeg ble veldig stresset av den. Så da malte jeg om med den første fargen jeg hadde kjøpt og den ble helt perfekt. Mørk støvete lilla, en varm og lun farge. Jeg bare elsker den. ;)

IMG_1688

Det gamle vakre speilet har jeg hatt i kjelleren en stund. Det er arv etter min farmor og farfar. Min farfar laget dette til min farmor i forlovelsesgave julen 1934. Initialene hennes er sirlig skjert ut av treverket. Jeg er oppkalt etter henne så derfor deler vi samme forbokstav.

IMG_1681

Lillafargen synes jeg ikke kommer til sin rett i bildene den er i virkeligheten blassere og mer grått i. Kikkerten er også gamel og tilhører min sønn. Hvis jeg husker riktig så kommer den også fra mine besteforeldre.

IMG_1678

Et lite nærbilde av speilets ramme som med årene har krakelert i malingen. Jeg synes speilet er flott selv om fargene egentlig ikke passer inn. Men mot den mørke veggen ble det fint allikevel. Dessuten er det jo slektshistorie bak det.

IMG_1677

Ønsker dere alle sammen en fin fredag selv om tallet viser den 13 og ha en strålende helg.

Klem Eline.

3 kommentarer:

  1. Ser jo bra ut dette her selv om det bare er en sniktitt. Speilet er jo kjempekult også. Kjekt med ting som besteforeldre har hatt, og med storyen rund ditt speil så er det kjempekult. En aldri så liten kjæleikstory.
    Rommet til marita er ferdigmalt....men jeg har bare ikke fått handla møbler ennå.

    Fortsatt god bedring, og ha en strålende helg.

    Klem fra mokken
    (DØDSKLAR for helg)

    SvarSlett
  2. Oj,oj,,,är det Frdagen den 13???
    Det hade jag ingen aning om,,,men det skrämmer mig inte,Ha,haha!!!

    Ja,du ska lita på dig själv och inte fråga de andra familjemedlemmarna om råd...
    Jag tycker att det blev så supersnyggt!!!
    Du har en sådan blick och känsla för vad som är vackert,kära Eline!!!

    Spegeln är väldigt vacker också och oerhört värdefull för dig,kan jag gott förstå.
    Kan inte fatta att du låtit den ligga i källaren!!!???
    Men nu har den ju kommit till heders igen,Tack och Lov,får man väl säga.

    Jag önskar dig en fin och skön helg,(du får se till så du blir riktigt kry och pigg igen)!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  3. Lilla er jo en flott farge. Og den der ser fin ut,
    men det er vanskelig å få den riktig på bilde.
    Så kjedelig å høre at du er blitt syk.
    Håper pencelinen tar det snart.
    Koselig historie rundt det speilet.
    Forstår godt at du ikke vil male det.
    Takk for koselig hilsen hos meg. Blir alltid
    så glad når jeg ser du har vært innom.
    Ønsker deg ei herlig helg, kjære deg :)

    SvarSlett