09 august 2013

Velkommen til min veranda.

IMG_1116

Velkommen inn til meg. Som dere ser en verandaen ganske så ferdig. Leveggen er omsider på plass, etter “bare” ett år med feilprodusering av endestolpen til leveggen. Etter fire (ja hele fire) feil produserte stolper kom en som vi kunne bruke. Bak leveggen står den flotte fontenen min. Det var så moro å endelig få den opp igjen etter byggingen av den nye verandaen.

IMG_1117

Som dere ser er hagen under arbeid. Plenen er delvis pløyd og den ble sprøytet denne uken. Uheldigvis kom det plutselig regn og det ser ut som vi må gjenta prosessen. Varmeparasollen er snart en saga blott. Den har rustet i stykker på toppen og bare virket sånn ca annet hvert år. Dette var faktisk ikke noen billigsak heller. Terrassemarkisen ble kjørt litt for langt ut her om dagen og traff parasollen så da knakk likegodt toppen. Det blir godt å få den bort.

IMG_1118

Vi bygde ut verandaen med ca en meter på bredden og det har hjulpet veldig. Men det er mot naboen og vi måtte søke og styre for å få det til. Heldigvis gikk søknaden greit i mellom.

IMG_1127

En deilig sofa og stol med puff gjør trivselen stor. Litt høyere over sofaen har vi en ny vegghengt terrassevarmer, samt en lysrekke. Så vi kan nyte verandaen utover kvelden og det er bare så deilig.

IMG_1128

Litt blomster må man jo ha og krukken har endelig fått hjul slik at jeg kan trille den unna regnvær.

Ha en strålende fredag Smilefjes som blunker

Klem Eline.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Så herlig og flott på din vakre veranda! Veldig praktisk med hjul under krukkene, takk for tips ;)
    Her i huset foregår det også en liten ombygging av uteplassen..., gleder meg veeldig til vi er ferdige.. ;))
    Ønsker deg en riktig fin fin helg med masse terrasse kos!
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Skikkelig fint har det blitt;-)

    Ha en god helg snuppis.

    Monique
    (Drukketaaaltformyekaffe)

    SvarSlett
  3. Veldig koselig! Blir fint å se den i virkeligheten også. Håper været holder, det er nydelig her nå.

    SvarSlett
  4. En veldig koselig veranda.
    Vi -les jeg- har lyst til å lage veranda som går litt
    for nærme grensen til naboen, "naboen" er ei utmark.hehe
    Men vi må nok søke likevel for å få det lovlig.
    Tror ingen hadde brydd seg, men like greit å ta det når en
    først skal lage ny veranda. Og jeg skal ha den større enn
    de "lovlige" 15 kv.m. Så vi må uannsett søke.
    Ønsker deg ei fortreffelig helg :)

    SvarSlett
  5. Så koselig dere har det :) Der sitter dere mye og koser dere kan jeg tenkte meg :D

    Jeg har aldri prøvd macaroner på pakke, fortell meg om de er noe gode :)

    Ønsker dere en fin fin helg :)
    klem <3

    SvarSlett
  6. Trivelig veranda.Gratulerer så masse! Angående makroner: Frøken Holms kafe i Sarpsborg har verdens beste makroner. De er livsfarlige å begynne på, for man klarer bare ikke å stoppe igjen. Ingen kunstige smaker der i gården. Men litt langt kanskje, for å kjøpe makroner... :) ?

    SvarSlett