15 august 2013

Sølvhale til inngangspartiet.

IMG_1283

I går da datteren og jeg var på Nordbyen shoppingsenter fant jeg noe jeg aldri har sett før, Sølvhale. Vi var på vei ut fra senteret da jeg fikk øye på denne rare planten som stod utenfor blomsterbutikken. Den var helt nydelig og enda en dame ilte til med stor interesse. Ingen av oss hadde sett noe sånt før. Damen forsvant inn i butikken for å spørre hva det var. En høstplante ved navn sølvhale. Selv butikk ekspeditrisen kommenterte den. Hun hadde bestilt disse for aller første gang og ville gjerne ha med seg en hjem, hun også. Hun kom frem til at det måtte bestilles flere av disse søte halene. Smilefjes som blunker

IMG_1293

Den gamle tønnen kommer fra mine besteforeldres gård i nord Norge. Gården lå på Ravatsbakken med fjellet i bakgrunnen som het Hatten. Ikke den kjente hatten men den Hatten som jeg og Storebror klatret opp mang en gang under lek sammen med nabobarna. Mange fine minner fra barndommen.

IMG_1290IMG_1294

Buddahodet kom jeg over på Kremmerhuset til den nette sum av 49 kr. Det er stort og var egentlig tenkt til verandaen, men det passet jo så fint her også.

IMG_1291

Sølvhaler som vaier i vinden.

IMG_1296

I dag er formen min heller slakk. Nakken har satt inn nådestøtet og hodet dundrer som en transformator. Svimmelheten kommer og går litt så jeg er stadig på karusell tur, men det er heldigvis ikke så ille som det var i vinter. Så i dag skjer det derfor ingenting spennende. En hvile dag med varmeflaske under nakken og en telefonsamtale med knusedamen min. Knusedamen er ikke så skrekkelig som hun høres ut som men derimot en søt og kjempeflink fysioterapi dame. Det er selve knusingen som gjør vondt men i det lange løp blir det bedre etterpå.

Man må lide for… Gode dager. ;P

Ha en deilig dag dere.

Klem Eline.

5 kommentarer:

  1. Hei :) Først og fremst, god bedring! Dette vet jeg ALT om og det er kjempeplagsomt!!! :( Du, så artig plante, helt unik! De froskene dine var jo bare skjønne da. Har du prøvd å kysse dem? Hehehe! Jeg har en levende frosk utafor inngangsdøra mi rett som det er, men den er ikke kike søt som dine her da ;) Ha det godt. Håper du snar blir bedre i nakke og hode <3

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  2. Høres ikke noe godt ut nei. Håper du får hjelpen
    du trenger til å bli bedre. Ønsker deg riktig god bedring.
    Her er det også noen hviledager for tiden. Har sovet
    dårlig lenge pga vondt i hofter, og det er jo ekstra
    ille på natta når en ligger stille. Så noen dager heime var på
    sin plass. har ikke mye å gjøre på jobb når en føler en går i søvne.
    Er innom fysioterapaut og hun masserer litt, men vet ikke helt om
    det hjelper nok. Hun er så forsiktig, men det er vel slik det skal
    gjøres på mine plager?? Sov faktisk ganske godt i natt, for første
    gang på over ei uke.
    Likte godt den planten din. Tror jeg må kjøpe meg
    en slik visst jeg kommer over en. Koselig ved inngangspartiet ditt.
    Håper dagen din blir bedre etter hvert :)

    SvarSlett
  3. Så kul blomst! Slik har jeg ikke sett før heller...

    Håper nakken og hodet blir glad for litt hvile! Hvis du trenger noe å kose deg med mens du hviler, og har netflix, kan jeg anbefale "drop dead diva"! Fantastisk serie :) Jeg er hekta :)

    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg!
    Ja, tiden går altfor fort, og det er jeg så klar over denne gangen - så her nyter jeg tiden for alt den er verdt.
    Har en venninne som konfirmerte sin førstefødte nå i sommer, og jeg satt der med lille liam, som da var 10 dager gammel, og gråt mine tapre barseltårer, mens bilder fra konfirmantens liv gled over storskjermen! :( *sukk*

    Mange klemmer fra Det vakre nord! :)

    SvarSlett
  4. Eg har faktisk sett den type blomst før.....men i en annen farge mener eg;-) Den Buddah saken = helt fantastisk.....My kind of guy;-)

    Senk pulsen og ro deg ned snuppis...MASSE god bedring.

    Klem fra meg
    (iflyttemodus)

    SvarSlett
  5. VILKA UNDERBARA BILDER härinne:) din blogg är verkligen jättefin...har du bloglovin??

    Kolla in min blogg för sovrums inspiration idag:)

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvarSlett