06 august 2013

Makroner.

IMG_1089

Jeg håper at været hos dere er bedre enn hos meg i dag. Himmelen ble helt mørk og jeg kunne høre at det tordnet i horisonten. Etterhvert kom torden skrallene nærmere og nærmere og jeg fikk farten opp og dro ut kontakter på tv og diverse elektroniske maskiner. Yngstedatteren hjalp til. Så åpnet himmelen sine sluser og det høljer ned mens det lyner og tordner. Uværet er løs.

IMG_1092

I helgen var jeg med fuglemorforeldrene på harryhandling til svenskegrensen. Det var der at jeg kom over disse fristende makronene. Makroner har jeg bare funnet en gang før her i Larvik, og det var Meny på Gloppe. Jeg lurer på om de rett og slett ikke baker de på bakeriene her?

IMG_1083

Men slike nydelige fristelser innen rekkevidde måtte jeg jo ta en serie med bilder. Bildene er tatt på kjøkkenet og i bildene over ser du det lekre tapetet hvor det svarte mønsteret er velur. Speilet fikk jeg rimelig hos Snille Eva i Evas Brukthandel. Det har fått en makeover og står frem i ny prakt.

IMG_1084

Etter middag skulle vi kose oss med makroner til dessert. Men det ble en stor skuffelse. De smakte kunstig og ikke godt i det hele tatt. Selv ikke barna synes at de var gode. De brune smakte ekkel sjokolade med mint?!? Jeg er veldig glad i after eight men dette lignet ikke en gang. De gule var pasjonsfrukt men jeg vet ikke helt hva jeg synes de smakte. De knallrøde skulle være bringebær og smakte kunstig fargestoff og man ble rød på tungen etter å ha spist dem. Det fant yngste datteren ut. ;)

IMG_1077

Denne store flotte silkerosen fant jeg på Nille. Jeg kjøpte to pakker med gullglitrende alfabet klistremerker og tre store silkeroser til den nette sum av 36 kr siden det var 70% salg. Jeg har noe store vaser som står i litt mørke kroker så nå skal de få noen roser. Jeg er ikke mest glad i “plastikkblomster” men synes det er greit siden jeg ikke har så altfor grønne fingre. Men da må de ligne på ekte blomster. Hvis du nå tenker at de rosene har jo glitter på seg og det har ikke ekte blomster… Ja så kan jeg bare si: “Give me som glamour.” Hi hi.

Ha en vidunderlig dag.

Klem Eline.

8 kommentarer:

  1. Jeg har fryktelig lyst til å prøve å lage sånne makroner selv :) knallfine bilder du har tatt jaffal ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også. Så jeg har tenkt å teste ut en ferdigbakepakke først. Er det møller som har den mon tro? Veldig moro at du har kommentert litt hos meg. ;) Klemmer

      Slett
  2. Ja de så jo i grunnen veldig gode ut......her kan man jo rett og slett bruke utsagnet.: skinnet bedrar ;-)
    Jeg vil da gjøre motsatt av hun snuppa som har komentert over her......Jeg kommer ikke, og har ikke engang litt lyst til å prøve å bake noe som helst...hehe

    Ha en superduper dag i bulder og brak.

    Klem fra Monica
    (Der Nazi kontrollør)

    SvarSlett
  3. Ei nydelig rose. Passer jo perfekt hos deg.
    Makronene får du bruke til pynt. De ser i hvert fall gode ut.
    Har enda ikke smakt makroner. Og ikke skal jeg smake på makroner
    kjøpt på svensekgrensa i hvertfall, hehe.
    Er langt mellom innlegg hos meg for tida. Er nok litt blogglei.
    Har egentlig noe å blogge om, men har bare ikke lyst til å
    lage innlegg. Har vært litt mye annet som foregår også så
    jeg er vel rett og slett litt sliten.
    Men kommer nok sterkere tilbake.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  4. SÅ STILIGE BILDER
    UFF HAR HØRT FLERE SI DET SAMME
    MEN FLOTTE Å SE PÅ ER DI
    JA FOR ET VÆR...
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Hei du :-) Litt blogglei ja..har vært så mye forandring i livet mitt siste halvår at bloggen har kommet litt langt ned på prioriteringslista..håper jeg finner lysten igjen :-) men den kommer når jeg er klar tenker jeg :) er en tid for alt og det stemmer :-) Kul tapet!!! og fine bilder av makroner :-) synd de ikke smakte så veldig godt da men... gjorde seg på bilder hvertfall :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

    SvarSlett
  6. Om smaken ikke var god, så var de nå et vakkert syn.... Fin bordpynt om ikke annet. Tror jeg må ha meg en tur på Nille, de rosene var superfine.

    Her har bloggen tatt fullstendig ferie, men håper å komme friskt tilbake etterhvert.

    En strålende onsdag til deg, klem ann helen.

    SvarSlett
  7. Vi har hatt torden og regn hver dag i flere dager.. Synes det er litt koselig jeg da ^^
    Så kjedelig at macaronene ikke var noe gode :( Hvorfor ikke prøve og lage selv? :) Jeg har oppskrift på bloggen min, hihi :)

    Ønsker deg en flott onsdagskveld :)
    klem <3

    SvarSlett