01 august 2013

Løvepotte med orkideer.

IMG_1055

Jeg har hatt så lyst til å forandre her hjemme etter at vi kom hjem fra ferie. Ikke de store tingene men små detaljer. Så da jeg så i avisen at de hadde orkideer på Plantasjen til 80kr og at eldste datteren ville kjøre ut til Stavern en tur, ja da var jeg plutselig i gang. Frøkna skulle selvfølgelig øvelseskjøre. Vi ruslet litt i butikker men fant ikke noe spennende så vi kjøpte heller is. Som for øvrig blåste utover datteren min, stakkars.

IMG_1045

To orkideer ble med hjem, med to grener på hver. Den store svarte løvepotten ble hentet frem fra vinduskarmen. Denne potten er kjempe tung, sort og har et løvehode på hver side. Knall lekker. Jeg fant den på den lokale blomsterbutikken forrige sommer (eller er det to år siden?) Butikken solgte ut en del potter til halv pris deriblant denne. Heldige meg. ;)

IMG_1053

Oppi fylte jeg med dekor stener i hvitt, sort og gull. Litt “glam” må jeg jo ha, det er jo bare så meg. Så var det bare å finne det store kameraet. “Kanonen” min. ;P Lekte meg med forskjellige innstillinger med litt forskjellige resultater. Jeg lærer stadig noe nytt.

IMG_1061

Så var første dagen i august kommet. Om en tre ukers tid har barna/ungdommene startet på skolen og her i huset betyr det tre nye skoler. To forskjellige videregående skoler og en ny på ungdomsskole. Det sier vel noe om hvor store barna har blitt. Det blir litt kontrast i og med at jeg skal ut å trille tvillingene til ei venninne i morgen og de er bare 4 måneder.

IMG_1057

Ha en strålende august kveld.

Klem Eline.

8 kommentarer:

  1. Jeg er helt sikker på at det bor en kunstner i deg;-) og Glam.....ja, det er så absolutt deg. Orkideen jeg fikk av dere i mai.....har akuratt felt sin siste blomst, så den holdt lenge;-) nå skal jeg bare vente på de neste blomsterskuddene.

    Hilsen
    Monica den orkideglade....eller gale;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. En kunstner? Hvordan da? På grunn av alle de rare tingene jeg gjør eller er det bildene? ;) Kanskje det er fordi jeg er eksentrisk, hi hi. ;) Klemmer.

      Slett
  2. Du er full av ideer du snuppa :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen Takk du. Koselig at du har tittet innom bloggen min. ;)

      Slett
  3. Orkideer er flotte. Og dette ble kjempefint.
    Ei flott krukke med nydelige orkideer i som
    gjorde seg veldig godt på det bordet ditt.
    Ønsker deg en herlig augusthelg :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine bilda D :)
    Orkideer er så absolutt en favoritt ja :)
    Selvsagt må det være en touch av Glam :))

    Ha Fortsatt strålende sommerdager
    klem sissel

    SvarSlett
  5. Nydelige orkideer <3 Og potten var utrolig stilig :D

    Ser du har kosa deg i London å (Sjallu) hehe.
    Ønsker deg og dine en flott helg :)

    klem <3

    SvarSlett
  6. Elsker orkideer - men sliter med å få de til å vokse ut igjen etter at blomstene har falt av første gangen. Tips? :)
    Kos deg massse med tvillingene på 4 mnd - så mor :)

    Ha en fin søndag søte du.
    Klem <3

    SvarSlett