19 august 2013

Gaboom!!

IMG_1271

Der gikk startskuddet for årets skolestart. I år har jeg for første gang tre barn som alle begynner på ny skole. Jentene skal på videregående skole, på hver sin i hver sin by og min minstemann som har sin aller første dag på ungdomsskolen. Det er spennende tider vi går i mot. Det slo meg med full kraft i dag hvor store barna har blitt. De er vel strengt tatt ikke barn lenger men ungdommer. (Sliter litt med å venne meg til det…)

IMG_1272

Jeg sitter igjen hjemme og tenker på at sommeren nå går mot høst, ingen vei utenom. Huset er stille og jeg.. Synes roen er uvant etter en to måneder lang deilig ferie tross ungdomshormoner som truet i kulissene. De er stort sett greie men jeg var ikke helt forberedt på humørsyken som råder hele huset til tider. Men jeg merker jo at de blir større, mer fornuftige og helt i tåkeland noen ganger. Ler

 

IMG_1279

Bildene i dag er fra kjøkkenet. Nydelige roser med røde kanter. Lampene er fra Kartell, vasen heter cocoon fra Holmgaard, speilet fra Evas Brukthandel, duken fra Kid, som for øvrig ikke er strøket da jeg virkelig hater å stryke. (Ikke bloggbar egentlig, men, men.)  Dessuten så kjøpte jeg den ny og den er akkurat litt for liten, så der ble jeg litt skuffet. Nå jakter jeg på en ny duk på tre meter. Var innom Kid igjen siden de har duk dager, men de hadde ikke fått de inn enda. Sukk…

IMG_1276

Selv har jeg brukt helgen til å klamre meg fast i sengen. Svimmelheten (som jeg lå innlagt på sykehuset for i desember.) Har kommet tilbake for full styrke. Lørdag våknet jeg av at jeg var så svimmel at jeg lå å holdt meg fast. Det kommer og går litt men med salver for muskler og ledd og betennelses dempende samt ro i sengen synes jeg at det går litt greiere. Men med en sykdom som EDS så kan jeg visst regne med at dette dukker opp fra tid til annen.

(Fyllesyke i dagesvis uten en dråpe alkohol….!?!)

Da er det fint med lange telefonsamtaler med venninner, spilling på Ipad og DS for tv klarer jeg ikke helt å se på. Og drive litt blogging og bloggsurfing. Kjempekoselig. ;)

IMG_1274

Danmarks turen til datteren gikk kjempe fint og mor klarte å ikke stresse seg fullstendig opp. Hurra!

En-null til Supermamma mot Hysteriemamma.

Ha en strålende dag.

Klem Eline.

5 kommentarer:

  1. Hei Eline! Uff, så synd at du skal plages slik med nakken, det er så slitsomt det :( Godt vi har mye annet å kose oss med, men vi må bare ta vare på oss selv oppi det hele. Håper at dagen din blir fin og at behandlingene kan hjelpe. Nyt dagen så godt du kan kjære du :))

    Klem, Anne <3

    SvarSlett
  2. Knallstilige bilda ifra det flotte hjemmet ditt :)
    Ja, vi går mot høst igjen og alt hva den fører med seg.. kanskje blir det litt mere tid for prosjekter om formen holder så noen lunde D :)
    Ikke noe særlig å lese at du er så plaget. Håper at det går seg til igjen.
    Skjønner at hos deg så har det med sykdommen du har å gjøre ?
    Når du nevner svimmelhet, så har jeg vært nokså mye plaget med netopp dette i siste delen av sommeren. Kan gå dager at jeg føler at jeg nesten ikke kan være oppegående, men svimmel om jeg legger meg også...aner ikke hva det kan være. Regner med at det slipper helt snart :)
    Ser at du også har skaffet deg BlogLovin, men må spørre åssen du fikk til å legge den følgeknappen på bloggen din ?
    Hat også ordnet det i helga, men fikk den ikke opp på siden min.Må vel være en plass hvor en kan hente html kode å legge på siden?
    Ikke så god på data, det skal jeg innrømme , men sjelden at jeg gir opp D, men det måtte jeg her.
    Masse god bedring til deg, Eline :)
    Klem sissel

    SvarSlett
  3. Heihei <3 Takk for fin kommentar på bloggen min !!!:) Kjempe koselig spisestue! Lurer på hvor du har kjøpt Lampene med gull inni ????? de var så fine! <3 og den svarte vasen var bare nydelig:)... vet du om disse tingene fåes kjøpt på nettet:)
    Legger meg til som følger her:)
    klem Simone

    SvarSlett
  4. Hei, Føler virkelig med deg. Har noen korte svimmelanfall
    en sjelden gang. Bare på toppen et halvt minutt. Hvordan det
    er å ha slikt over lang tid kan jeg bare prøve å innbille
    meg. Må være fryktelig slitsomt.
    Ønsker deg god bedring av hele mitt hjerte :)
    Prøver å holde meg unna mest mulig sukker, hvetemel og melkeprodukter.
    Så det begrenser seg veldig hva jeg spiser. Men tror at det hjelper
    for jeg var bedre ei stund som jeg var ganske flink.
    Skal vel egentlig ikke ha så mye fruktsukker heller, Men frukt må jeg ha
    Ellers hadde jeg kastet meg over sjokolade bare jeg så det.
    Godt når ungene er tilbake i redet igjen etter en flyvetur på egenhånd.
    Godt at de hadde hatt en fin tur.
    Håper du snart er på beina igjen. Ønsker deg gode dager :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hjelpa, Eline ... nå fikk jeg lagt knappen på bloggen :)
    Nå følger jeg bloggen din :)
    klem sissel

    SvarSlett