08 august 2013

Enkel borddekking på verandaen.

IMG_1120

Riktig god morgen alle sammen.

Tenkte jeg skulle vise litt bilder fra verandaen men de kommer i to innlegg. I april 2012 rev vi den gamle verandaen for å bygge en ny i mest mulig vedlikeholdsfritt materiale. Gulvet er et kompositt materiale og rekkverket et spesielt plast konsept. Hagemøblene i blå plast holder stand siden de har hatt en veldig bra kvalitet.

IMG_1121

Vi grillet marinerte kyllingfileter med salat og fløtegratinerte poteter. Sønnen tente lysene for meg og la fra seg tenneren på borden uten at mor oppdaget det før på bildene. Hi hi. Ikke alltid lett å ta fine bloggebilder med barn i hus. ;)

IMG_1122

De store vakre dråpeformede prismene er av krystall og kommer egentlig fra en lampe. Jeg jaktet lenge på duk lodd som var litt lekre og siden jeg ikke fant det bestemte jeg meg for å lage mine egne. Krokene er fra gamle tre ringer til gardinstenger, som jeg fant i kjelleren. Utrolig hva man kan få bruk for. Lampen var en liten messing lampe med prismer, kjøpt for noen få kroner hos en brukthandel.

IMG_1125

Noen sommerlige lys må man jo ha.

IMG_1126

Stett skålen er gammel og den har jeg fått av min mor. Det er også hun som har heklet den vakre duken som en av de få tingene hun faktisk har heklet.

IMG_1097

I motsatt hjørne av verandaen står denne flotte gledessprederen. Høvdingen kom hjem til meg med den en dag.

Herlige mann. Smilefjes som blunker

Ha en strålende dag.

Klem Eline.

4 kommentarer:

  1. Så fint det har blitt. Jeg må snart få rauå i gir og komme på besøk. En kald pils eller noe i den dur på terassen deres i nærmeste framtid er en plan jeg har....(burde kanskje være forsiktig med å planlegge egentlig.....siden ting ALDRI går som planlagt.)

    Ha en fantastisk August dag

    Klem fra meg
    (thehomealonemam)

    SvarSlett
  2. Sommerlig og fint. Vi kommer en tur vi! :-)

    SvarSlett
  3. Koselig pyntet veranda. Nydelige duklodd.
    Det var jo kjempelurt.
    Er alltid koselig å kunne dekke på ute.
    Her ser værmeldingen ut som at det kan bli
    lenge til vi kan gjøre det neste gang.
    Ikke det at jeg har en veranda å dekke
    på da, hehe. Men det er jo koselig å
    dekke et fint utebord.
    Håper på oppstart av verandabygging neste vår.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett