22 juni 2013

Tanker en stille morgen.

IMG_0573

Jeg har våknet så altfor tidlig denne morgenen. Huset er stille og jeg nyter den stillheten. Vi er barnefri. Mine barn er hos faren, minstemann er hos besteforeldrene i Telemark og eldstemann sover hos kjæresten. Etter noen utrolig hektiske uker er det deilig at roen har senket seg. Men A menneske som jeg er, så våkner jeg gjerne tidlig. Kjæresten derimot er mer b menneske og sover lengre enn meg. Jeg ligger egentlig bare å venter på at han skal våkne mens tankene flyr. Selv etter at vi har vært kjærester i 8 år nå synes jeg det er koselig at vi våkner sammen. ;) Vi har faktisk 8 års jubileum i disse dager.( Husker du Ferder seilasen i Horten for 8 år siden Monique?) Årene har bare flydd forbi mens barna har vokst seg store. Men det har vært innholdsrike år. Vi har reist mye, opplevet mye og pusset opp mye.

IMG_0574

Nå er det bare en uke igjen så har kjæresten også ferie. I år blir det en tur til London med barn, ei venninne av Christine og to sett besteforeldre, noe som er en koselig tradisjon annet hvert år. Vi skal også ha noen dager på en hytte samt en “hopp på tur” hvis vi finner det for godt. Vi får se.

Det er nå lykke å ikke passe på lekser, prøver, tentamener, eksamener, skoleturer og annet skolerask. Utenomjordiske mamma har reist med ufoen sin ut i verdensrommet og nå er ferie mamma på plass. Selv supermamma har blitt langt opp på en hylle for sommeren, for å ikke bli hentet frem før til høsten, vanvittig deilig. Smilefjes med åpen munn

IMG_0578

 

Litt lykke en stille lørdags morgen.

Bildene ble tatt på den flotte Danmarksturen vi hadde sammen med vennegjengen i April.

Ha en strålende helg.

Klem Black Feathers Eline

7 kommentarer:

  1. Her er det omvendt, med sovingen. :-) Så nå lager jeg frokost til oss.

    Vi har 10 års jubileum i august, utrolig så fort tiden flyr.

    Vi starter også ferien neste uke, og da blir det bryllup i Kroatia. Ja, det er jo ikke vi som gifter oss da, men koselig og varmt blir det. :-)) I dag skal jeg i utdrikkningslag. Har blitt voksen nå tror jeg, for jeg skal kjøre. :-)

    Ha en hyggelig barnefri helg, og ikke glem å ta det rolig. Viktig å være i form til ferien! :-)))

    SvarSlett
  2. Djiises, e det gått åtte år alt??? Om eg huske færderseilasen ja.....man glemmer jo ikke lange øyevipper når man først har sett di......hehehe
    Så herlig med barnefri da.....kos dere og nyt helgen.
    Tjobing :-)

    SvarSlett
  3. HEI PÅ DEG SØTE ELINE:)
    JA ÅRENE FLYR..
    GRATULERER
    OG KOS DERE MASSE PÅ TUR
    NYT HELGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. JA det er egentlig litt godt med slike stille morgener alene.
    Jeg er også ofte oppe før min kjære i helgene.
    Men han er oppe før meg i uka. Selv nå som han ikke jobber.
    Eller ikke jobber er jo ikke helt sant. Han hogger ved og har vasket hele huset, utvendig.
    Og til uke, visst det blir sol, skal han begynne å male.
    har sagt at jeg ønsker meg hvitt eller grått hus, men tror nok det kommer
    til å være rødt ei stund til. Han liker best det, og siden det er han som må male,
    så får han lov til å bestemme det. Jeg bestemmer fargen inni huset.
    Syns egentlig det er en grei fordeling, hehe.
    Gratulerer med 8 års "jubileum" Ja det går fort noen år.
    Syns 30 år har gått fort jeg da. Utrolig at det faktisk er 30 år siden jeg
    ble sammen med min kjære. Egentlig så hadde jeg glemt det. Eller jeg trodde faktisk at det
    var 29 år. men det stemmer jo ikke, hehe. Etter så mange år går det visst litt i surr:)
    Nå er det tre jobbvakter igjen før ferien. Visst jeg ikke må være med på hyttetur.
    Står som reserve visst en av de andre blir forhindret. Håper virkelig ikke det.
    Kjenner jeg er så klar for ferie.
    Ønsker deg en herlig "skoleferie" :)

    SvarSlett
  5. Nyt dagene med barnefri sammen :)
    Og 8 års jubileum a gitt, det må feires, gratulerer til dere begge to :D

    Ønsker dere en fin uke :)
    Klem

    SvarSlett
  6. Gratulerar med de 8 åren,kära Eline!!!
    (Själva firar vi 30 år snart...)

    Visst är det skönt med tidiga morgnar,vara i lugn och ro med dagen framför sig som ett oskrivet blad och låta tankarna få fara fritt...

    Önskar er en riktigt fin och skön helg!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med åtte år, er så fint å lese det du skriver om å våkne sammen. I år var det 20 år siden min kjære døde 44 år gammel, vi fikk 5 gode år sammen, det er viktig å nyte nuet.
    Deilig med ferie, ta vare på deg.
    Ha en fin dag, klem Laila

    SvarSlett