26 juni 2013

Plommelilla.

Lavish lilla..... En sensuell farge. Jeg liker lilla, det har jeg gjort lenge nå. ( For de som kjenner meg vet at det var helt utenkelig for meg selv med lilla adventslys for noen år siden. ) Ting forandrer seg. :)
Men jeg har lyst til å male 
soverommet i denne dype vakre plommefargen. Jeg tror det hadde vært en spennende makeover. Soverommet vårt er i dag helt helt lyst, nesten hvitt. Men sammen med den stilige svarte tapeten med gull på skyvedørsgarderoben, som jeg bare elsker. ( Igjen takk for hjelpen, Svigerinne.) Tror jeg at rommet hadde blitt litt mer budoar, som det så fint het i gamle dager. 

Et budoar (fra fransk boudoir) er en kvinnes private del av et hus, oftest et stort herskapshus eller slott, der menn ikke har adgang. Vanligvis omfatter dette bare kvinnens soveværelse og garderoberom, men kan også gjelde salonger og andre rom, forbeholdt kvinner. Et budoar kan sies å være en europeisk utgave av det arabiske haremet. Kilde Wikipedia.


Okey, ikke helt som et ordentlig budoar siden Høvdingen også bor her. :)


De vakre bildene er fra et søk på Google og er faktisk tapeter. Elsker tapeten med rosen og lommeuret. Utrolig hva man kan finne på det uendelige internettet. :)

Det blir nok ikke noe maling på meg med det første, for jeg går med venstre armen i fatle om dagen. Ved et uhell prøvde jeg å dra skulderen ut av ledd. Heldigvis så gikk den ikke helt ut men nok til å rive og røske i ledddfeste, senefester og muskelfester. Og alle disse andre festene som har stort party i skulderen. :P Heldigvis så er jeg snart tre uker underveis i min " ikke miste tålmodigheten, ikke bli sprø, ihvertfall ikke bruke armen for mye, og igjen ha tålmodighet, periode."
Med andre ord jeg kan snart begynne å trene opp armen igjen..... Snaart. 
(Utålmodig så det holder ja.)

Men drømmer kan jeg jo ha. Dessuten så er det faktisk ikke mye som er vegg på soverommet. Man kan trekke fra en dør, en verandadør et vindu og masse skråtak. Derav masse hvitt tak og skråtak. 
Hmm, kanskje jeg må invitere noen venninner på vin og male party? Hi hi.

Ønsker dere alle en vidunderlig kveld. 
Klem Eline.

5 kommentarer:

  1. Blir spennende å se om det blir ny farge på soverommet. Du har jo nytt stoff til stolen du ønsker å trekke om også. Gleder meg til å se hvordan det blir.

    Ikke tenk på å begynne nå! Dette før bli et høstprosjekt. :-)))

    SvarSlett
  2. Så uheldig du er da. Kjedelig å måtte gå med armen i fatle.
    Godt at du begynner å se en enda på det. Tålmodighet, ja hva er nå det da ?
    Ikke det en har når en ikke får gjort så mye som til vanlig.
    Dette var en flott farge. Kan tenke meg rommet ditt blir
    stilig med litt lilla på noen vegger.
    Fargen jeg kunne tenke meg på huset er enten hvitt--overrasket??
    eller grått med hvite lister. Må ha etpar valgmuligheter slik at min kjære
    får "bestemme" hehe. Forstår at helt hvitt blir fryktelig mye jobb for
    å dekke de mørke veggene. Og så er ikke huset vårt idyllisk og lite.
    Tar lang tid bare å komme rundt det en gang. Og med 13 m. på det høyeste så
    må vi også bygge stilas. Så vi får se. I første omgang har jeg ønsket meg
    hvite lister på dette røde huset. Men det blir visst heller ikke i år.
    God bedring med armen og ha ei flott helg :)

    SvarSlett
  3. Det blir helt sikkert tøfft med litt lilla på soverommet. Så ut som ganske tøffe tapeter i grunnen.
    Ha en fin dag......og hold ut ( tenker da på skuldra di)

    SvarSlett
  4. Stilige bilder :) Elsker det bilde med lommeuret jeg også.
    Lilla er jo en så utrolig behagelig farge. Kunne tenke meg og male eller tapetsere en vegg på soverommet, i noe veldig "bold" det er så fint :)

    Kjedelig det med skulderen din, håper du føler deg bedre snart :)

    Ønsker dere en flott helg :)
    klem

    SvarSlett
  5. UFF SÅ UHELDIGE DU VAR...
    HERLIGE BILDER
    HADDE BLITT KNALL TØFFT
    NYT HELGEN KLEM ELI:)

    SvarSlett