22 mars 2013

Påske gullfisker.

 

IMG_0167

Vi har fått noen helt nye typer gullfisker, Harepusfisker. Neida, men påskeharene har fått plass i den gamle gullfiskbollen til Jeanett, eldste datteren. Hun klatret over rekkverket og ned under bak trappen for å hente den frem til meg. Snille jenta mi. Nå høres det kanskje ikke så vanskelig ut å komme seg under trappen i kjelleren, men siden vi fremdeles har vaskerommet med vaskemaskin og tørketrommel under trappen, så er det litt av et kunststykke.

IMG_0166

Jeg syntes dette bildet ble ganske morsomt for det ser ut som det er vann i bollen, derav overskriften Påske gullfisker. Sanden og de gule og det grønne egget med tråder og perler fikk jeg i en dekorasjon en gang for en del år siden. Det var min gode venninne Kjersti som hadde laget en koselig dekorasjon til meg. Så ble det til at jeg sparte på det og finner det frem år etter år.

IMG_0165

Puh, nå er det jammen deilig at det er påskeferie for oss. Det har vært hektiske uker, med mye prøver, tentamener og foredrag som barna har måttet igjennom. Så vi gleder oss veldig til ferie nå. I morgen er det Earth Hour og det deltar vi på hvert år. Barna synes det er en fin opplevelse samtidig som vi deltar på noe viktig. Skal du delta på Earth Hour i morgen?

IMG_0132

Jeg leker meg med kamera, nye funksjoner og redigeringer om dagen så jeg håper dere har tålmodighet med meg. Jeg har investert i nytt Canon speilrefleks kamera. (Hurra. Smilefjes som blunkerSå tanken er å få meldt meg på et foto kurs sammen med min yngste datter Christine som også har fått seg kamera. Men enda så leser jeg i instruksjonsboken og tester ut de fleste funksjonene bortsett fra auto knappen, den holder jeg meg litt unna. For jeg vil jo gjerne lære meg å ta bedre bilder.

En vidunderlig dag ønskes dere alle.

Klem Eline.

10 kommentarer:

  1. HALLO SKJØNNE ELINE:)
    Å SÅ HERLIG PÅSKE PYNTET GLASSBOLLE
    HELT HERLIG
    ØNSKER DERE EN HERLIG PÅSKE FERIE
    NYT
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt kamera. Jeg har også et Canon speilrefleks og har fått helt dilla på å ta bilder. Det er jo SÅ moro! Øverst på ønskelista nå står et annet objektiv og en god fotobok... Og ikke minst et fotokurs :) Autoknappen er MYE i bruk hos meg, enn så lenge...:), men leker meg litt med forskjellige innstillinger når jeg har god tid.
    Kos deg. Du får sikkert tatt mange fine påskebilder, i tillegg til dem du publiserte i dag :) Klem.
    PS: Du får t.o.m lov til å skryte av dem når de er fine <3

    SvarSlett
  3. Du tar redan fina bilder,Eline,,,bättre kan de nog inte bli!!!
    Jaha,du har fått "Påskguldfiskar" och mitt "Påskpynt" i ljustakarana försvinner av sig självt...
    -Vad är det för konstigt som händer??? Undrar hur den här Påsken ska bli??? Ha,hahaha!!!
    Skämt åsido,det var verkligen en vacker dekoration du har gjort,,,du får så många fina ideer och snäll är du, som delar med dig av dem till oss!!!
    Önskar dig en fin,skön helg (trots vädret),själv ska jag jobba,,,suuuck!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. Koselig med påskepynten! Du kommer til å kose deg med det nye kameraet ditt. Og du får helt sikkert fine bilder. Du har jo hatt flotte bilder med det gamle også, så klart at det blir supert nå! Lykke til!

    Her har det ikke blitt noe påskepynting, men pga noe bedre form så har jeg fått sydd litt. Masse kos altså! Har fått ryddet og vasket litt også, selv om det ikke er like mye kos. Nå blir det deilig med litt påskeferie. Vi har ingen spesielle planer, men skal ta det med ro og slappe av.

    God påske til dere!

    SvarSlett
  5. Herlig vri på påskepynten din :)
    Og du - jeg må bare kommentere lampen i bakgrunnen .Kanon-kul!! <3 <3
    Innom for å takke for at du heiv deg med som følger og for fin kommentar. Legger meg til som følger her også jeg...har nå sittet her og myst enda mer på fine bloggen din. Og du får smilet frem hos meg, det liker jeg :) god helg til deg - og velsignet påske :) klem

    SvarSlett
  6. Det ble en kjempefin påskedekorasjon.
    Her har det og vært ei hektiske dager ei stund.
    Skal heldigvis ha noen fridager i påsken.
    Men når en jobber turnus går det like rundt uannsett
    helg og høytid. Men det er helt greit å jobbe i høytidene.
    Ønsker deg ei herlig og avslappende påskehøytid :)

    SvarSlett
  7. Utrolig fin dekorasjon, veldig påskete :) hehe.
    Gratulerer med nytt kamera :)

    Kos dere masse i påsken :)
    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  8. Så nydelig :)
    Hurra for nytt kamera, det blir man så avhengig av....
    Ønsker deg en flott dag og påske!

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei på deg Eline:)
    Så utrulig fint det var med denne påkepynten oppi glasbollen:). Så kreativ og flink du er:)
    Nydelige bilder:)
    Fin lørdag og god påske til deg og dine:)
    Klems Evelyn:)

    SvarSlett
  10. Vad snyggt det blev med harar i guldfiskskålen :) perfekt att göra dekorationer i. Så fin blogg du har och din header är helt fantastisk. Kram Katta

    SvarSlett