15 mars 2013

Bleiekake.

IMG_0078

PUH, for en uke. Her har ting foregått i turbofart og MYE har skjedd. Det er nesten så jeg ikke har klart å henge med i svingene. Temperamentet har nådd faretruende høyder, men nå har det faktisk roet seg helt ned. Så tusen takk til den snille Mammaen min som hører på min frustrasjon og gir meg gode råd, og som har vært et kjempe lyspunkt for meg i dag. Jeg er glad i deg.

En utrolig nydelig gave ble det også på meg. Lykke. ;)

IMG_0079

Som jeg tidligere har skrevet så har ei venninne fått to skjønne tvilling jenter. Monique og jeg gikk sammen for å kjøpe “ingredienser” til en bleiekake. Dette har jeg ikke laget før, men jeg har sett mange flotte bleiekaker på blogger og Pinterest. Med inspirasjonen i orden så var det bare å sette i gang med å rulle bleier. (Puh.)

Fem pakker bleier, to tåteflasker, ekstra gummi tutter til flaskene, en stor flaske badesåpe, shampo, sinksalve, to tutter, med smokkefeste tråder, våtservietter og en pakke med morsmelkerstatning, og vips så hadde vi en stor og fin bleiekake å gi bort. Det var en overasket mamma som møtte meg i døren da jeg kom bærende med denne store kaken, hi hi. Hun hadde aldri sett en bleiekake før.

 

IMG_0080

En nyttig gave å gi, og moro å lage. ;)

 

Ønsker dere alle en flott kveld.

Klem Eline. Smilefjes som blunker

6 kommentarer:

  1. Bleiekake har jeg altid hatt vldig lyst til og lage, men har desverre ikke hatt sjansen :( Men en gan burde vel jeg også få det :)
    Dere har gjort en veldig fin bleiekake, heldig hun som fikk den :)

    Ja, pakkene kom dagen etter, gikk så fort a gitt :) Og papiret har jeg spart :D Det var så fint :)

    Og smørkremen jeg har brukt finner du i denne videoen :)http://www.youtube.com/watch?v=uBBoRMWcfNc
    Veldig lett og lage og pipe med :)

    Og tusen takk for søte ord <3
    Klem <3



    SvarSlett
  2. Så lurt med ein så nyttig barselgave. Har faktisk barselgave på bloggen min i dag eg òg. Har laga den sjøl og håpar den kjem til nytte òg.....

    Ei strålande flott helg til deg og dine, klem.

    SvarSlett
  3. Så morro både og gi og få! Kjempefin :)

    Hatt en koselig stund og lest meg bakover. Vært dårlig med blogging. Har en måneds jobb å ta igjen etter to uker med influensa og så deilig sydenferie med mamma og snuppene :)

    Håper det er fint med deg!

    Stor klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Så flott den ble. En både nyttig og fin gave.
    Har ikek laget slike, men sett flere og tenkt at det hadde vært spennende å prøvd.
    Blir nok en mulighet for det en gang.
    Her står det stort sett bra til. men det er litt travle dager,
    og liten blogglyst. Så det er langt mellom nye innlegg.
    Men er stadig innom å ser og kommenterer.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  5. Ja den ble kjempefin, også så kjekt at mammaen ble glad;-)
    Men hva er det for slags fat du har brukt?

    Ha en flotters lørdagskveld

    Monique

    SvarSlett
  6. Må jo være en helt fantastisk gave å få!

    Håper helgen din er fin!
    Her i byen er det VM i skreifiske i helgen, og jeg har hatt noen lørdagstimer på jobb omringet av folk som enten stinket øl eller fisk :P
    Nå sitter jeg med beina høyt og har både ostepoppen, bamsemumsen og pepsi maxen innen rekkevidde - haha, godt det aldri blir bikinisesong her nord :)

    *mange klemmer*

    SvarSlett