04 februar 2013

Ulfsbakktjønn.

IMG_1460

I forrige uke mens kuldegradene sprengte var ei venninne og jeg på geocaching tur på Ulfsbakk ved Larvik. Gradene hadde krøpet nedover mot 15 kalde, men solen skinte og det hele var nesten eventyrlig.

Ulfsbakktjønn vest for Larvik sentrum er LARVIKs 7. største ferskvann (279 dekar med øyene) og det høyestliggende av alle vann som er demmet opp av Vestfoldraet (136 m.o.h.). Raryggen danner en skarpt profilert demning på sørsiden av vannet. Men vi finner også ramasser på andre kanter, noe som sammen med vannets runde form kan tyde på en slags Ebotndannelse fra siste istid. Kilde Larvik fra A til Å Per Nyhus.

Med en lengre kuldeperiode er isen tykk og flott å gå på. Snøen glitrer, praten går, en cache innen rekkevidde = En flott tur. ;)

IMG_1458

Ønsker dere alle en fin uke. ;)

Klem Eline.

6 kommentarer:

  1. GOD MORGEN SKJØNNE ELINE:)
    Å SÅ NYDELIGE BILDER
    NATUREN PÅ SITT VAKKRESTE
    NYT DAGEN KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Wow, det var virkelig noen nydelige bilder, slike bilder får meg til og bli glad i vinteren igjen <3
    Høres ut som dere hadde en flott tur :)

    Ønsker deg en fin dag :)
    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    Nydelige bilder :-)
    Herlig med slike dager :-) litt kaldt men veldig vakkert :-)

    Ønsker deg en flott uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Noen nydelige bilder.
    Det er kjempeflott når sola glitrer over snøen.
    Dere hadde nok en kjempefin tur.
    Men litt for kaldt for meg å være noe særlig ute,
    Liker meg mye bedre med noen varmegrader.
    Er blitt skikkelig pysete i kulden de senere årene.
    Tror jeg bør flytte lenger sør,
    Her går dagene i ett. Kunne jobbet både dag og kveld de neste 14 dagene.
    Men det er jeg blitt for gammel til kjenner jeg.
    Orker ikke det lenger. Men det er slik når en er vikar et sted,
    og har noe fast et annet sted. Har lett for å komme på noe
    ekstra når en alt jobber nok. I tillegg har jeg tatt på meg
    En dag i uka på bruktmarkedet, så det må jeg nesten følge opp.
    Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  5. Hei på deg Eline:)
    Tusen tusen takk for koselig kommentar hos meg, og veldig kjekt at du vil følga meg, då blir eg så glad:).
    Og heldige meg for då fant eg veien til din blogg, kjempe koselig blogg du har:).
    Nydelige bilder:).
    Eg legg meg til som følgar hos deg og gler meg til og følga deg vidare:)
    Fin kveld til deg:)
    Klems Evelyn:)

    SvarSlett
  6. Så nydelige vinterbilder! Synes vinteren er nydelig hvis den bare er stabil, men det er det jo jammen ikke alltid den er i dette landet!

    Tusen takk for trivelig kommentar hos meg i går! <3
    Ja, det har vært tunge tider, men nå tror jeg det begynner å gå seg til... Den nye ekstrajobben er litt utenfor min komfortsone, og jeg sprenger joen grenser, men kan likevel se ut som at det blir en positiv og lærerik opplevelse tross alt :)

    *mange klemmer*

    SvarSlett