18 februar 2013

Silhuetter.

IMG_3097

Jeg er i gang med et prosjekt med å lage silhuetter av barna/ungdommene i huset. To er allerede helt ferdige og satt i rammer. Det var døttrene mine som var først ute.
 
IMG_3098

Eldste datter til venstre og yngste til høyre.
Har du lyst til å lage slike selv? Fremgangs måten jeg brukte er ganske enkel. Ta bilde at personen med mobilen. Gjerne mot et vindu slik at lyset utenifra lager kontrast mot personen. Pass på at du får tatt profilen, slik at alle detaljer blir med. Deretter last bildet over til pc og rediger hvis omrisset ikke er klart. Deretter legg et tynt ark mot skjermen og tegn forsiktig av. Kopiark er fine å bruke. Klipp ut silhuetten og overfør til ønsket ark. Her sort matt ark kjøpt på hobbybutikk, eller Arnes fargehandel i Larvik. ;) Tegn rundt og klipp ut igjen. Lim på ønsket bakgrunn og sett i ramme.
 
IMG_3099

Rammene er fra Sia og jeg synes de er så nydelige.
IMG_3102

Ha en kreativ dag.
Klem Eline. ;)

3 kommentarer:

  1. WAW SÅ SILIG DETTE MÅ PRØVES
    TAKK FOR TIPSET
    ØNSKER VAKKRE DEG EN NYDELIG DAG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Så smart, viste ikke at det kunne gjøres så enkelt, så dette må jeg prøve :)
    Ønsker deg en fin Tirsdag :)
    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  3. Så lekkert og koselig!
    Dette likte jeg virkelig godt :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett