16 februar 2013

Lampeskjerm makeover.

IMG_3071

På croco brettet i forrige innlegg stod denne lampen. Selve lampefoten ble funnet på Evas Brukthandel for en 50 lapp. Den har jeg ikke gjort noe med. Men den hadde riktig høyde og farge. Ikke at farger er noe stor problem når det gjelder meg. Sprayboksen er sjeldent langt unna. Lampeskjermen ble kjøpt ny for å få riktig form.

IMG_3087

Jeg har mine tanker og ideer til å gjøre lampefoten litt mer spennende, men da tenker jeg ikke sprayboks. Men for nå skal den få være helt enkel. Lampeskjermen derimot har jeg jobbet litt med.

IMG_3088

Decoupage lakk og glitter, rett og slett.

IMG_3089

Jeg smurte inn en og en side med decoupage lakk/lim og helte forsiktig gullglitter på. Glitteret fester seg underveis mens man heller på skjermen. Så var det bare å helle på mer og mer glitter for så å ta neste side. Helt til alle sidene er tatt og glitteret er jevnt utover det hele. Deretter lot jeg skjermen tørke til dagen etter. Jeg kledde inn skjermen på utsiden med papir for å beskytte den. Så sprayet jeg et tynt lag med lakk på hele innsiden, for å forsegle glitteret. Igjen tørking og vola, så hadde jeg en litt mer spennende lampeskjerm.

IMG_3091

Ønsker dere alle en strålende lørdag.

Klem Eline. ;)

5 kommentarer:

  1. Kjempeflott med glitter inni skjermen.
    Det var veldig lurt. Du er jo så kreativ.
    Kommer stadig på noe nytt.
    Her har sønnen laget pizza(med litt innblanding fra mor som ikke helt klarer å holde seg unna, hehe) Den ble kjempegod. Er nå fortært og vi er mette og gode. Masse god frukt og mørk sjokolade med chili er godteriet i kveld. Den sjokoladen var så sterk at det er ikke mange biter en orker, og godt er jo det. hehe
    Ha en god kveld :)

    SvarSlett
  2. Wow ! Kreativt og super kult !! :/)

    SvarSlett
  3. Så utrulig kul lampen din blei, så stilig med glitteret inni lampeskjermen:)
    Du er knallflink:)
    Fin lørdagskveld til deg:)
    Klems Evelyn:)

    SvarSlett
  4. WOW!! Det var nydelig. Tror jeg skal gjøre sånn jeg også, på barnerommet, i lysrosa og hvitt og kanskje i stua også gitt, vi får se :) Takk for at du deler med vårs :)

    Håper dere hadde en fin lørdag, høres ut som dere koste dere med mat hverfall, ahh indisk er godt det :)

    Ønsker dere en fortsatt fin helg :)
    Klem Sussa :)

    SvarSlett