14 januar 2013

Lysglass gjenbruk.

IMG_2942

Brrr, for et kaldt vær. Minusgradene snuser på –10 og det er vind. Da er det deilig å krølle seg opp i sofaen foran ovnen og høre på jentenes småsnakk. ;) I går var Høvdingen og jeg på skogstur sammen med to vennepar- I minus ti, masse klær, tur, bål, kakao og ostesmørbrød stekt på bålet. En virkelig herlig tur.

IMG_2948

Gullkulene fant jeg hos en blomsterbutikk i Sandefjord.

IMG_2938

Lysglassene er egentlig lampeglass fra gamle lamper. I et hus som jeg har bodd i hadde jeg en lampe under kjøkkenbenken, helt lik den med det lange glasset. En skikkelig 70 talls lampe. Så da jeg kom over lysglassene i Skien måtte de bare bli med hjem. Gjenbruk. ;)

De ble så fine oppå lysestakene som ser antikke ut.

IMG_2943

Glødene glasser.

IMG_2945

Ønsker dere alle en fin kveld.

Klem Eline.

7 kommentarer:

  1. HALLO SKJØNNE ELINE:)
    Å SÅNNE HAR MAMMA I BODEN
    TAKK FOR TIPSET
    DET VAR SÅ LEKKERT
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar hos meg. Kos deg inne, hos dere er det garantert varmt og godt. Her tar vi livet helt med ro, og venter på bedre dager (både vær og form).

    SvarSlett
  3. Stilig D :)

    Håper formen din er bra ... kos deg :)

    Klem sissel

    SvarSlett
  4. Bare 10 minus, vi har vært helt nede i 28 :( Er så kald her hvor vi bor at det er guffent. Håper det gir seg snart.
    Jeg hadde aldri gjettet at de lysglassene er fra gammle lamper, rå stilige var de iverfall, fikk veldig lyst på sånne selv, godt tips :)

    Fortell meg hvordan det går om du prøver oppskriften min på fløtegratinerte potetene :)

    Ha en fin mandagskveld,
    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  5. Kjempe stilig, du er kreativ som alltid :)
    Her har det tippet godt og vel 20 minus, og vi bor inntill en stor innsjø.. brrr!

    Ønsker deg en strålende mandag :)
    Klem Musefletta

    SvarSlett
  6. Fantastisk ide, desverre kastet vi fler når det ble ryddet etter pappa.
    Her er det "bare" 14 i dag, men jeg skjønner at 10 med vind er iiiskaldt hos dere.
    Husk å lage deg mange sånne kosestunder.
    Klem Laila
    p.s. jeg har såvidt kommet i gang med en bloggshop, link på siden min.

    SvarSlett
  7. Knallfint, så riktig så lekkert og dyrt ut.

    Men lurer på hvor du har kjøpe de lysestakene dine, de var bare så fine???

    En fin dag til deg, klem ann helen (som har mistet totalt bloggelysten....)

    SvarSlett