19 januar 2013

Diy glitter rammer.

IMG_2998IMG_3002

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en skikkelig ramme makeover. En liten ramme i porselen og en falmet tre ramme ble utgangspunktet for prosjektet mitt.

Begge rammene ble malt i hobbymaling i en farge som passet til glitteret jeg skulle bruke. I dette tilfellet lilla. Deretter hadde jeg på decoupage lim og drysset glitter på. Jeg valgte å ta mindre områder av gangen. Så lot jeg det hele tørke før jeg penslet over rammen med glitter med nok et lag med decoupage lakk, dette for å forsegle glitteret. Slik ble resultatet.

IMG_3005

Selve glitteret var mer cherise rosa enn lilla. Så da passet rammene perfekt til komoden på soverommet.

IMG_3007

Nesten som nye igjen. Tøffe glitterrammer. Bildet er av meg da jeg var rundt 18 år. Bokseren Bølle fikk også flytte opp på soverommet. Han fant jeg i Kiel og det var kjærlighet ved første blikk. ;) Her kan du lese om Bokseren Bølle.

IMG_3009

Inne i rammen har jeg hengt et par lekre øredobber med lilla detaljer.

IMG_3008

Den vesle pletten kjøpte jeg på ferie i Mallorca da jeg var rundt 12 år gammel. Jeg gav en slik til hver av mine bestemødre og da de gikk bort fikk jeg dem tilbake. Pilleboksen tilhørte min mormor og er et koselig minne.

IMG_3012

“Sparkle up your life.”

IMG_3006

Ønsker dere alle en flott helg. Selv må jeg ta det helt med ro, jeg har nok vært litt ivrig i denne uken, og det har straffet seg. Men jeg skal nå kose meg med å surfe deres blogger.

Klem Eline. ;)

9 kommentarer:

  1. Ja, det med bestikkskuffer var et godt tips :) Takk :)

    Rammen ble bare så fresh, utrolig stilig.
    Og for ei flott ung dame på bildet, men det er du fortsatt <3
    Også var det en veldig fin måte og pynte med øredobber på, det skal jeg ha i bakhodet :)

    Ønsker deg og dine en flott helg :)
    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  2. Bra du tar det litt mer med ro nå da. :-) Koselig å se at du har fått kost deg litt med redesign også. Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  3. Så stilig! Flink du <3
    Du må ta det med ro vettu snuppelupp!

    Ja - det hadde vært kjempe koselig å møttes en dag :D
    Er du på facebook kan du jo legge meg til der Silje Merethe Jørgensen :)

    Klem og ha en super fin helg :D

    SvarSlett
  4. ai ai ai så lekre de rammene ble:-)
    kvelden i går var helt super, e alltid kjekt å komme seg ut å få svingt litt på rockefoten:-)
    ha en fortsatt flott helg.

    SvarSlett
  5. Ja det er lett å stå på for mye når det kjennes som alt går bra.
    Håper du er i farta igjen snart.
    Kjempestilige rammer. Lurt med litt glitter på,
    det passer perfekt inn hos deg.
    Vet du hva jeg fant på bruktbutikken i går? Jo en like koksboks som
    den du har til tennbrikettene. Visst jeg hadde brukt tennbriketter så
    hadde jeg kanskje pusset opp en slik.
    Ønsker deg riktig god bedring og en herlig søndag :)

    SvarSlett
  6. Superfine rammer, hadde sklidd rett inn i hjertet til frøken rosa her i heimen desse.

    Ei fortsatt fin helg til deg, og takk for besøk og fine ord hos meg.

    Kvile deg og samle krefter. klem.

    SvarSlett
  7. Så stilige rammer :)
    Håper du har koset deg max i helgen!
    Klem

    SvarSlett
  8. Du er bare så flink og kreativ!

    Og jeg elsker glassklokken og krystallet nedenfor :)

    Og sjarmerende Mr. Sherlock Holmes :)

    Ha en nydelig søndag!
    Her er det barnefri, rydding, en tur ut snart og til og med blogginnlegg :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  9. Läckert,läckert!!!
    Ja,du kan då få till det,Eline!!!

    Hoppas att du får tillbaka krafterna fort nu...
    KRAAAM!!!

    SvarSlett