12 desember 2012

Oldemors gamle julekuler.

IMG_2733

Min oldemor Ellen hadde disse flotte gamle kulene som jeg har fott. Noen fikk jeg fra min mor og noen fra min farmor. Det er ikke sa mange av de men nok til a fylle den sote lille osteklokken som jeg fikk av Hovdingens foreldre.

IMG_2735

Under den lille hyllen henger denne sote lykten med eiffeltornet paå. Den kjopte jeg pa Landliv? ved Moi en gang vi kjørte forbi. I dag har det veart vakkert vinterver her i Larvik. Ca 12 minus og sol. Datoen i dag er jo ogsa spesiell saå vi har veart pa tollerodden og feiret 12.12.12 sammen med en gjeng med geocachere. Utrolig deilig å åa fa komme meg ut litt men endte med a bli fruktelig svimmel. Men det var det vedt. ;)

IMG_2736

Vi hadde tatt med oss kaffe, kakao og pepperkaker, koselig.

Her hjemme har jeg fott gatt igjennom julepyntet og fikk kastet en god del. Veldig deilig. Noen juleting har kommet opp og bilder kommer etterhvert. ;)

IMG_2737

Ha en strolende dag.

Klem Eline.

 

PS- Jeg ser at skriften mangler de siste bokstavene i alfabetet, men skriften var sa skjonn at det far bare ga i dette innlegget i alle fall.

2 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Så fine gamle julekuler :-) koselig å arve slikt :-)

    Ønsker deg en flott onsdag :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så jättefint det blev,med kulorna i kupan,Eline!!!
    Det ska vara du, till att komma på en sådan genial ide!!!
    Fint att minnas dem du har fått dem av,också...

    Jag mår mycket bättre nu,tänkte börja jobba i morgon,jag har kvällen då.

    De har talat på radion hela dagen om 121212,,,men när klockan väl blev det,hade jag glömt bort alltihop,Ha,hahaha,,,ja,ja,,,så kan det gå!!!

    Önskar dig en fin och Välsignat skön Onsdagskväll!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett