09 desember 2012

Når rådyra er goe.

IMG_2681

Rådyrene mine har nå kommet frem fra ferien i skapet. Lyslenken med snøkrystaller passer så godt nå siden snøen har lavet ned i dag. Husets barn har vært ute og kommet hjem igjen med roser i kinnene, herlig. Det var faktisk sånn at det var helt tomt for barn her hjemme en stund. Litt rart for oss voksne som er vant til at en eller annen alltid er hjemme.

IMG_2678

Lillefuglefrøken og Høvdingen holder på å skru sammen et klesskap til frøkna. Hun har lenge hatt en høy komode men siden hun nå er 15 og klærne er mye større var det ikke lengre plass i kommoden. Så nå er det klesskaps skruing på gang. Det er et helt enkelt hvitt skap hvor det er skuffer og hyller på en side og stang for å henge klær på den andre. Det er litt moro å høre på diskusjonene som oppstår fordi dette er frøknas første gang som møbelbygger. Smilefjes som blunker

IMG_2688

Er ikke rådyra søte? Jentene syntes det ble så fint med rådyr og snøfnugg sammen på det svarte glassbordet. Jeg ble litt imponert, fordi de ikke alltid synes at det jeg finner på er like bra hver gang. Men der er jo veldig koselig de gangene de synes ting er flott. ;)

IMG_2689

Formen min er ikke den beste i dag, jeg er mye mer svimmel i dag enn i går, hvor vi faktisk fikk vært en tur på Europris. Der hadde de nemlig OBH Nordica gryter på tilbud. Siden vi samler på det merket så kjøpte vi oss like godt tre stykker. En liten, en litt større og en liten stekepanne med teflon belegg. Dermed så forsvat en grusom liten kjele og en ødelagt teflonplanne med en gang vi kom hjem. Hurra. ;) Men mulig jeg var litt tidlig ute av huset siden jeg ikke er så bra form i dag. Men så har jeg greid å få brettet litt tøy, og det er jeg fornøyd med. Fullt så fornøyd er jeg ikke med den irriterende “transformator” duren inni hodet mitt hele tiden. Det kalles visst øresus og følger med dette virusgreiene. Utrolig slitsomt med et helt hode under konstant during, men med tiden til hjelp skal det gå over.

IMG_2687

Men ikke så galt at det ikke er godt for noe, dette viruset. For jeg har nå den roligste og mest avslappende adventstiden jeg har hatt på mange år. Det er faktisk utrolig deilig. ;)

Ønsker dere alle en fin adventssøndag.

Klem Eline.

9 kommentarer:

  1. Så nydelig :)


    Ønsket er gammelt og ennå så ekte,
    en fredelig jul vi ønsker med dette.
    Sender deg en juleklem
    og håper den finner frem

    SvarSlett
  2. HEI ELINE:))
    SÅ HERLIGT DU HAR PYNTET
    RÅDYRENE ER VIRKELIG FINE
    HÅPER DU SNAR SLIPPER MER SVIMLING!
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  3. Ja det er godt du kan ta det slik. Og det må en jo bare når en er syk. Da blir en tilog med
    tilgitt at en ikke har bakt alle de vanlige slagene, hehe. Jeg tror ikke jeg skal bake noe i år.
    Har kjøpt litt, og så spiser vi lite småkaker. Så da får det klare seg.
    Må bake litt andre kaker da. Visst jeg rekker det. Tar det som det kommer.
    Bruker å si det at er gavene i hus, juletreet pyntet og litt god julemat i hus,
    da kan jula bare komme. Noe mer trenger en egentlig ikke.
    Håper duringen i hodet ditt gir seg snart, kan tenke meg det er slitsomt.
    Fortsatt riktig god bedring :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Så nusselige rådyr <3 Sånne fikk jeg så lyst på :) Skal reise og lete litt i morra etter sånne :)
    Leit og lese at du fortsatt ikke føler deg helt bra :( Får håpe du kommer deg snart.

    Også vil jeg si at jeg la ut oppskrifta på kokosmakroner på bloggen, og ja, de er veldig enkle og lage :)

    Klem Sussa :)


    SvarSlett
  5. Tusen takk søteste for gode ord :)

    Og akk så lekkert med rådyr og lysslynge - det gir julestemning det!

    Nesten så jeg kan høre samtalen mellom far og datter - samme hos oss :)

    Du får spare på kreftene, så håper jeg viruset slipper litt etter litt..

    PS! Serviettene kan lages i hvilket som helst motiv, selv skull :) Eller monogram :)

    Nyt kvelden.

    Her er det kosedress og vin og masse tente lys, mens jeg rydder og shiner :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. kommer jo i skikkelig julestemning her inne:-) de rådyra dine er kjemplekre.
    har hatt en veldig rolig helg her egentlig....eller jeg har vært lat er vel mere riktig:-P e steinklar for nye utfordringer i morgen.

    ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  7. Ja, gjør det :) Fortell meg hva du synes da :)

    En fin søndag til deg også <3

    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  8. Åh, så søte rådyr ;-) De var kjempefine!

    Ha en finfin kveld og en riktig god natt - og god bedring!

    SvarSlett
  9. Åhh,,,så fina rådjur,vad vackert det blev!!!
    Du kan verkligen få till det!!!

    Det blev ingen julmarknad eller någonting som jag tänkt,för min del i helgen.
    Jag fick influensa,med feber,värk i lederna,mm.
    Det var bara att lägga sig....(Är lite bättre idag)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett