13 desember 2012

Kuler med stett.

IMG_2746

Kuler med stett, høres ikke det spennende ut? Det er ikke akkurat det jeg har men det er lett å lage med en vakker slank lysestake med en kule oppå. En ide som slo meg da jeg skulle lage dette innlegget om julekulene i gangen. He he, det hender jeg får spørsmål hvor jeg får ideene mine fra. Noen ganger så lurer jeg faktisk på det samme selv.Men min mor har fortalt at min oldemor hadde de sprøeste interiørideer og malte nesten alt hun kom over, deriblant et vegvesen knall orange bad. Hi hi, så mulig at jeg har arvet evnen. Men jeg tror nok at min mor har påvirket meg veldig mye også. ;)

IMG_2747

Denne vakre stett skålen fikk jeg etter min mormor. Den er av krystall og har stått fremme stort sett siden jeg fikk den i mai. Ting med historie gjør meg glad, og de betyr så mye. Dette blir vår første jul etter at mormor gikk bort. Det er litt trist, men hun hadde et godt og langt liv så det er en fin trøst.

IMG_2750

Brune julekuler er kanskje ikke så veldig vanlig men disse synes jeg er veldig dekroative. De er faktisk av plast, men det synes jeg ikke gjør noe. Matte, blanke og med glitter på.

IMG_2748

Ønsker dere en flott dag. Nå skal jeg rett og slett teste ut teorien om at julekule på stett blir stilig.

Klem Eline. ;)

7 kommentarer:

  1. Flott med kuler i ei nydelig stettskål.
    Jeg hadde nok ikke hatt brune kuler på juletreet, men
    i ei skål var det veldig dekorativt syns jeg.
    Ha en flott Luciadag :)

    SvarSlett
  2. HALLO PÅ DEG:)
    KULENE ER HELT ETTER MIN SMAK!
    JEG HAR BRUNE KULER OGSÅ
    HERLIGE BILDER
    FINE DAG TIL DEG
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  3. Så fint! :)
    Elsker bloggen din - når jeg kommer inn her og ser headeren din får jeg sånn varm følelse igjennom kroppen. Håper alt står bra til :)
    Og tusen takk for koselig kommentar hos meg! :D
    Ha en fin dag videre :)
    Klem Silje Merethe

    SvarSlett
  4. Lekkert var det, og lysestakene og skrinet også.
    Ha en fin kveld.
    Klem Laila

    SvarSlett
  5. Så flott skål, spesiellt fint at den er arvet fra en kjær mormor. De brune kulene var så skjønne, jeg er også glad i brunfarger i interiøret.
    Ønsker deg en fin torsdag :-) klem Anita

    SvarSlett
  6. du er ikke bare kreativ vettu......du er jo en kjempeflink fotograf også.
    takk for praten på teletuten......goklemframeg:-)

    SvarSlett
  7. Veldig dekorativt og stilit. Og hvor i all verden fikk du tak i brune julekuler?
    Håper du har hatt en fin lucia dag :)

    Klem Sussa :)

    SvarSlett