23 oktober 2012

Tilbake fra Korfu.

IMG_2375

Søndag kom Høvdingen og jeg hjem fra Korfu. En deilig uke har vi hatt selv om det var regn, lyn og torden de første dagene og nettene. Vi bodde på et staselig hotell, Corfu Imperial Resort. Store fine rom og en veldig hard seng. Det var som å ligge på gulvet. En typisk syden seng altså, så det var godt å komme hjem til vår egen. Jeg har sovet som en sten i natt. ;) Vi hadde leiebil så vi utforsket det meste av øya. Riktignok var det veldig sent i sesongen og mange restauranter og butikker var stengt. Men vi fikk sett mye vakker natur. Vi kjørte også opp til øyas høyeste fjell, Pantocrator som er 906m høyt. Her i fra var det en fantastisk utsikt og man kan se over til Albania. Kjøreturen er svingete, trang og en opplevelse å kjøre. Nå hadde jeg vent meg til disse trange, smale og svingete veiene så det gikk bra. (Men noen dager i forveien når vi kjørte opp et annet fjell, var jeg mildt sagt ikke så høy i hatten, heldigvis så gikk det over. ;)

IMG_2374

Blomstene på bildene vokste over alt på øya og minnet meg om alpefioler. Helt nydelige var de så disse måtte jeg ha bilde av. Jeg har tatt masse bilder på turen, så det kommer nok flere innlegg om Korfu etterhvert. Det er ikke så mye som skjer på interiør fronten nå, siden vi har kommet hjem fra tur. Det er litt mer klesvask og andre ting som må ordnes med. Dessuten så er det kaldt å komme hjem, så jeg sitter foran ovnen og fyrer, brrrr. Men nå skal jeg kose meg med å besøke deres blogger.

Ha en flott dag.

Klem Eline. ;)

13 kommentarer:

  1. HALLO SKJØNNE ELINE:)
    SÅ BRA DERE HAR KOST DERE!
    ALLTID GODT Å KOMME HJEM:)
    ØNSKER DEG EN FIN DAG:)

    SvarSlett
  2. Velkommen hjem igjen.
    Ja kan tenke meg det er kaldt å komme hjem etter
    dager i varmere strøk.
    Nydelige blomster. Er vel alpefiol,eller?
    Liker ikke så godt smale svingete veier nei,
    så det vet jeg nesten ikke om jeg hadde orket.
    Men så var det det med opplevelsen av å være på toppen da?
    Du får fyre og kose deg på din bloggrunde :)

    SvarSlett
  3. Høres ut som et deilig avbrudd fra hverdagen. Det har der fortjent!

    Det er litt kaldt nå ja, gleder meg til våren jeg. Er ikke noe god på vinter!

    Klem, Gro.

    SvarSlett
  4. Ser ut til at dere har kost dere masse :)
    Men ja, deilig og komme hjem til sin egen seng :)

    Klem Sussa :)

    SvarSlett
  5. Hei på dæi!
    Åååå så utrulig deilig med en sån tur no på høsten da!
    Ser ut som det va en vellykka tur, for det om senga va hard;)
    Ønske dæi en fin fin dag

    SvarSlett
  6. Hei du :-) Takk for hyggelig kommentar, kjedelig med beina mine ja...har fått kronisk betennelse i føttene og en hevelse/betennelse i ankelen.....
    Salt og Pepper bøssene vet jeg ikke hvor er i fra fikk de til jul av mamma og pappa for mange år siden, skal høre med henne om hun husker så skal jeg gi deg beskjed.

    Ser ut som om dere har hatt en flott tur, fine natur bilder. Herlig med litt varme nå på høsten.

    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Hei høpp!

    ÅÅÅ så heldige!!Velkommen hjem forresten:)
    Var der for 12 år siden,men husker at det var veldig vakkert der;)

    Jeg er så syden sjuk at jeg snart blir gal..Liker høsten,men ikke vinteren vi har i vente:)

    Nyt resten av uken:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. Skönt att du är hemma igen och att allt har gått bra,med resan!!!
    Vilka vackra blommor som växer där,,,ska bli spännande att få se mer av resan sedan!!!
    Jag TACKAR dig för mina fina "Give Away - gåvor"!!!
    Har gjort ett inlägg på min Blogg om det...
    Jag är så glad för dina gåvor,kära Eline!!!
    Ha en fin fortsättning på veckan!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  9. Hei og velkommen hjem :-) Hørtes deilig ut å være på Korfu :-) Nydelige blomster du har tatt bilder av :-) Kan tenke meg det føltes kald å komme hjem...i natt hat det vært veeldig kaldt her hvertfall :-( men nå skinner solen og det er flott tur vær :-)

    Ønsker deg en fin høsthelg :-) Kose deg med fyr på peisen og levende lys kanskje ;-)

    Klem

    SvarSlett
  10. Velkommen hjem :) Hörtes herlig ut med ferie altså!

    Önsker deg en strålende uke.
    Her er det vitenskapsteoretiskeproblem for alle penga ;)
    Klem Musefletta!

    SvarSlett
  11. Fiiine bilder! Lett å drømme seg bort her. deilig med litt påfyll! Håper det er bra hos deg..

    Her lyser skullen og andre lys :) Fortsatt "in Love" :)

    Ha en skjønn fredag og helg!

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  12. Halååååå,Eline!!!
    Har du tvättat färdigt efter resan ännu??? Ha,hahaha!!!
    Skämt åsido...
    Jag hoppas att allt är bra, med dig och familjen...
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  13. Bare sender over en klem, er så lenge siden..
    Håper alt er bra.

    Varm klem fra Tove

    SvarSlett