02 oktober 2012

Sjøglass.

IMG_2200

Tenkte jeg skulle komme med en helt gratis dekorasjons ide. På søndag da Høvdingen og jeg var ute på tur gikk vi en liten tur langs stranden ved Torstrand. Der skylles det opp glassskår fra flasker og annet som sjøen har slipt til.

 

IMG_2194

Jeg begynte å plukke de største glassbitene og Høvdingen hjalp meg. Til slutt hadde jeg en full lomme med vakre grønne sjøglass. Jeg tenkte dette kunne bli brukt til dekorsteiner, og lagt på et fat i sølvplett med en sjelllampe i grønt ble det er koselig lite stilleben. Passet perfekt sammen med Kartell lampen min. ;)

IMG_2195

Slike glasssteiner skylles opp på mange strender og kan jo være en koselig aktivitet sammen med barna. Bare pass på at barna plukker opp de glassene som er slipt runde av sjøen, slik at ingen får skjært seg.

IMG_2197

Mine går fra blanke til lys grønne og mørkere grønne.

IMG_2199

Så koselig at jeg har fått flere nye følgere. Velkommen skal dere være. I dag er det ganske varmt her hos oss og solen skinner. Hærlig. ;)

Vi skal snart ut på kina resturant å spise middag i dag etter ønske fra barna.

Ønsker dere alle en fin høstferie dag.

Klem Eine. ;)

10 kommentarer:

  1. Mycket,mycket, vackert,Eline!!!
    Sådana glasstenar har jag aldrig sett???
    I så fall hade jag plockat upp alltihop,Ha,haha!!!
    Kan jag få följa med till kinaresturangen...hi,hihi...
    Ha det så "GOTT"!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  2. Så fine steiner! God middag. Hils fra oss! Klem, Gro.

    SvarSlett
  3. Så delikat det ble. Lurt tips. Grattis med Kartell lampe. De er flotte. Kos dere på Kinarestaurant, og riktig god høstferie uke til deg også :-).

    SvarSlett
  4. Kreativ ja.....ingen over ingen vedsiden av. Jeg hadde ALDRI kommet på å plukke glass....hehe...kos dere med chinees, eg ska på trening...nærmere bestemt pilates :-D

    SvarSlett
  5. Wow... dette var skikkelig stilig :)
    Så fint du har satt det hele sammen.
    Ha en kjempeflott høstferie.
    klem sissel

    SvarSlett
  6. Ah, kunne ønske jeg bodde ved havet :) Utrolig fint med sjøglass!

    Så koselig at du ville følge bloggen min du også :) Og flere Halloween innlegg kommer :)

    Ha en trivelig kveld :)

    Klemmer fra Meg :)

    SvarSlett
  7. Hei på dæi!
    SÅ lækkert det va da!
    Pynta jo skikkelig opp :)
    Ønske dæi en god natt.

    SvarSlett
  8. Så flotte glass steiner.
    Passet kjempefint på det lysfatet.
    Er vanskelig å ikke plukke med seg slike flotte ting
    når en finner det på tur.
    Håper dere hadde en koselig middag.
    Kinamat er jo godt da.
    Ha en riktig god onsdag :)

    SvarSlett
  9. Å SÅ LURT DETTE VAR!
    HERLIGE FARGER:))
    KOS DERE MASSE I DAG!
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  10. Ååå så flott, helt nydelige farger, er så flott med det slipte gamle glasset.. Havets farger :)
    Og lampen er bare så lekker!

    Kos med det barna har laget ja.. Her er en fantastisk kulturskole hvor de får utfolde seg - masse fint kommer hjem og det er alltid flotte gaver til jul :)

    Smart å lese fremmedspråk. Tror en bok på tysk hadde vært slitsomt - der er jeg rimelig rusten, men kanskje det hadde hjulpet.. Jeg har brukt engels i jobb i over 20 år, men merker at jeg ikke bruker det så mye mer - dårlig med engels snakking på SØMmakeriet :) hi hi

    Nyt dagen og kos deg!

    Klem til deg
    Tove

    SvarSlett