04 oktober 2012

Gullglass for den glamorøse.

IMG_2220

Fangsten fra Eva`s Brukthandel var gullglass. Disse passet supert til å lage sjokolademousse i. Så da måtte jeg jo gjøre det i går. Barna ble veldig fornøyde da jeg dekket på til middag og satte disse glassene frem. Mye lykke i litt sjokolademousse. ;)

IMG_2221

Fire søte glass i messing på stett. Giraff serviettene synes jeg bare er så kule og passer godt til “gullglassene”.

IMG_2231

Etter jeg hadde postet innlegget i går oppdaget jeg at det faktisk var mitt innlegg nr 400. Firehundre innlegg siden jeg en høstdag, 22 september 2008 opprettet bloggen min. Det var på den tiden da jeg innså at jeg måtte si fra meg jobben min. Jeg var heldig som hadde hjemmekontor og jobbet med ettermarkedet til Volvo lastebiler. Dette hadde jeg jobbet med i sju år i 50% som en av de få jentene i faget. Siste året jeg jobbet var jeg så mye dårlig at jobben ble utført fra sengen med Pcen på magen. Etterhvert skjønte jeg at dette ikke kunne fortsette og det var med stor sorg at jeg til slutt ble sykemeldt de siste 50% og ufør. Tiden som fulgte var tung og jeg følte meg “rotløs”. Hvem var jeg nå om jeg ikke var Eline med lastebilene. Var jeg verdiløs nå som jeg ikke lengre hadde en jobb og bare var ufør og syk? Jeg hadde identifisert meg mye med jobben min og var stolt av å være jenta i flokken. Selv om jeg var mye syk og dårlig på den tiden var det mer i vente. Rullestolen kom inn i livet mitt og det var en stor terskel å gå over. Bloggen hvor jeg kunne fokusere på helt andre ting som interiør ble en stor hjelp. Gradvis greide jeg å løfte blikket å innse at jeg var verdt like mye som før om ikke mer for familien min, etterhvert som jeg ble litt bedre av å ikke måtte jobbe. Sakte men sikkert ble formen bedre og jeg mer oppegående. Jeg kunne være der mer for kjæresten som hadde stått ved min side. Jeg møtte Høvdingen ikke lenge før sykdommen skjøt fart, Stakkars mann. Men tiden endrer ting.

IMG_2233

Heldigvis, for jeg er bedre, ganske mye bedre også. Jeg har også innsett( etter å ha vært i styret et år for foreningen, som slet meg helt ut) at jeg ikke kan greie å jobbe.( Jeg slet nemlig med det at jeg VILLE jo jobbe for jeg ønsket ikke å være syk.) Dette håpet om å komme ut i jobb igjen tror jeg at jeg kommer til å ha alltid, men jeg ser nok litt mer realistisk på det nå. Kanskje jeg en dag kan jobbe en eller kanskje to dager noen timer i uken? Det er nå lov å håpe. Men jeg pusler jo rundt med ting da, til bloggen, for hjemmet, barna og familien. Men bloggen har hjulpet meg med å skifte fokus og det igjen har gitt meg stor glede. Dere som er innom bloggen, som leser den og som legger igjen så koselige kommentarer gir meg mye glede. Tusen takk alle dere. ;) For å takke litt mer så ligger det nå en giveaway på trappene her. Det må jo feires at innleggene nå har passert 400 og at bloggen har blitt 4 år, så det er bare å følge med. Så fort alle gavene er klare kommer den.

 

IMG_2218

Ser dere linselusa i stolen til a mor? Hi hi, jammen så sneik tigergutt seg med på bildet.

Ha en strålende dag alle sammen.

Klemmer fra Eline.

15 kommentarer:

  1. Det var Gullglass för mig då Eline,,,jag gillar glamour,Ha,hahaha!!!...Jättefint,det vattnas i munnen!!!Det gör det nog på "linselusa" också,Hi,hihi!!!

    Tack för att du skriver ifrån ditt hjärta,,,jag förstår att du har haft en väldigt tuff tid,bakom dig,,,men det är så skönt att du är lite bättre nu!!!
    Livet blir inte alltid som man har tänkt sig,det kan skifta fortare än man tror...
    Men du verkar ha en sådan otrolig livsglädje och kreativitet,,,och det har säkert hjälpt dig,på vägen!!!
    (Tro aldrig att du är värdelös - vi är alla lika mycket värda och älskade av Jesus...
    Du och de dina finns med i mina tankar och böner!!!)
    Så får jag Gratulera dig till dina 400 inlägg och 4 år!!!
    Jag är så glad att jag hittade din fina blogg och kunnat njuta av allt fint som du delar med dig av,till STOOOR glädje för oss andra!!!
    Unna dig något gott i dag,Eline!!!
    (I dag är det "Kanelbullens Dag"här i Sverige,,,inte klokt vad de hittar på,,,men gott är det!!!Hi,hihi)
    En strålande dag,önskar jag dig tillbaka!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  2. Ja de glassene passer jo perfekt hos deg.
    Det er jo så stilig, og med sjokolademusse i må det jo bli lykke i heimen.
    Ikke lett når sykdommen rammer.
    Hos meg gir det seg "bare" utslag i at jeg føler jeg ikke får gjort jobben min godt nok pga mine fysiske begrensninger. Har ikke pust nok til de trimturene noen av beboerene trenger. Men siden det er flere som lir av andre ting, som vonde hofter, rygg o.l. må en jo bare ta sin tur. Det gjør jo ikke at jeg blir dårligere, bare fryktelig andpusten mens det står på. Og så må vi ta det litt mer med ro, noe "turkammeraten" ikke har noe imot virker det som hehe.
    Glad du kjenner at du har overskudd til familie og venner på en bedre måte nå. Bloggen er jo også en god "energikilde" Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Å SKJØNNE ELINE!
    SÅ RØRT JEG BLEI!DU ER SÅ TAPPER OG FLINK BRA DU HAR HØVDINGEN VED DIN SIDE!
    OG SÅ BRA ATT DET GÅR PÅ FRAM MED DEG!
    HUSK Å TA GODT VARE PÅ DEG SJØLV<3
    BILDENE OG TINGENE DINE ER RÅ TØFFE SOM VANLIGT!
    JEG OGSÅ HAR DI SERVIETTENE;)
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)))))

    SvarSlett
  4. WOW! de glassene var bare så råtøffe, de var du heldig med :) Og sjokolade moussen så herlig ut!
    Trist og lese at du ikke har vært helt bra, men fint at du føler deg bedre, og gratulerer med 400 innlegg :D

    Ja, youtube er det masse fremgangsmåter på og lage macaroner, uten youtube hadde jeg ikke mestret de tror jeg.
    Derfor er lilje yndlings blomsten :) hehe.
    Og Christine er et nydelig navn det også :)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klemmer fra meg :)

    SvarSlett
  5. Det var lekre glam glass. Det blir nesten litt kongelig sus over oppdekking med dem. Ikke greit å bli syk. Skjønner følelsen med å identifisere seg med jobben, men du er jo så mye mer enn det. Mor, kone, venn, kokk, bloggeskribent, bloggefotograf, nnreder, verdensborger osv osv. Det viktigste er at man er snill og grei, tenker jeg :-). Du får nyte de gode dagene når helsa er på topp, og hold motet oppe de dagene helsa er på bunn. Bedre dager er da rett rundt hjørnet. Imponerende med 400 innlegg! Det er mange timer til glede for oss lesere også :-).

    SvarSlett
  6. Hei på deg :)
    Så de flotte kose gull glassene dine og leste innlegget ditt. Ser no riktig så kos ut ja :) Har også opplevd noe lignende som deg. Jeg måtte virkelig kjempe for å få innvilget uføretrygd for det var ingen som kunne hjelpe meg og dermed var jeg syk uten diagnose. Den dagen jeg fikk innvilget denne sårt trengte "inntekten" satt jeg her på trappen. Sammen med vedtaket lå det et orange honnør kort... Den dagen gråt jeg. Pensjonist og unyttig...Inntil da hadde jeg ikke tenkt så mye over at jeg var "ubrukelig" for jeg hadde tre små barn. Nå reflekterte jeg over disse dagene som kom og gikk...fullstendig klarover at det var selve livet! Det som jeg syns var verst var dette med anerkjennelse. Og de koselige stundene på jobben før ferier og helger. Jeg også syntes veldig synd i mannen og barna mine. Men så er det jo slik at dette var/er mitt liv. Etterhvert har jeg lært meg at jeg ikke kan klare alt. Men jeg skryter litt av meg selv for det jeg klarer. " Jammen har jeg vært flint i dag :) Og så lar jeg være å sette for høye mål. Bedre å ta ett skritt om gangen og bli glad for det jeg får til.
    Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg og dine. Min glede i livet er også familien min, så får man være flink å verdsette seg selv og av og til stoppe opp og si at " jammen er jeg et flott og dugandes menneske !"
    Beste hilsen og gode ønsker fra Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Britt. Tusen takk for en fin kommentar og takk for at du deler din erfaring. Det er godt å høre at jeg ikke er alene. ;) Men det er også veldig leit at du også har måtte opplevd dette. Veldig fint at du har løftet blikket og greid å godta at man greier bare ikke alt. Vi får klappe oss selv på skulderen over alt vi faktisk får til. ;)Tusen takk for at du tok deg tid til å dele din historie med meg.
      Ønsker deg en flott kveld. Klem Eline. ;)

      Slett
  7. Hei på dæi!
    SÅ lækkert detta va da! Kan tru ongan(og voksne) blei fornøyd med så god dessert og særlig når de blei servert så lækkert! Her e det godtestopp ut året,så nå sjokolademousse må æi bare drømme om.
    SÅ stærkt det va å læse om ka du har gådd igjennom,kan tenke mæi det har væt tunge stunder ja. Men godt å høre at alt går bedre no da.
    Det som e så deilig med blogginga e at mann får fokuset på andre ting, og at mann sjøl kan velge ka mann vil dele med andre:)Takk for at du delte detta med oss:)
    Send dæi en god klæm. Kose mæi hær inne hos dæi:)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med jubileum :) Storkoser meg alltid her inne og føler at jeg kjenner deg litt etterhvart. KOS!

    Lekre lekre glass og helt deg :) Og jammi jammi til sjokolademousse - en favoritt :)

    Og så flink mannen er! Kjempefiiine blomster :)

    Jeg har mammabesøk fra Bodø, kosa oss med skravling og har vært ute å spist. I morgen kommer snuppene og mannen hjem - så det blir kosehelg :)

    Synes du er kjempeflink - og positiv! Flott at du finner glede i de små ting..

    Stor klem fra Tove

    SvarSlett
  9. Gratulerer med innlegg 400!
    Tenk.. tiden går fortere enn mann aner.

    Jeg bare elsker bloggen din, den er unik og Kul rett og slett.
    Du er tøff og har en egen stil :)

    Håper helgen deres har vært flott.
    Her har vi vært på lading etter hektiske to uker.
    Og det føles deilig at solen skinner og det er søndag. Det skal nytes:)
    Klem Musefletta

    SvarSlett
  10. Gratulere med innlegg 400! WOW :) Begynte å blogge samme år som deg, men er laaangt fra 400.. sikkert ikkje halvparten ein gang :S hehe ;)

    Uff, du har vert igjennom masse.. Håper no at det berre går framover og oppover! Nyt dagane :)

    Godklem til deg!!

    SvarSlett
  11. Hei :-) Så lekkert det var da!!! Og gratulere med innlegg nr 400 :-)er på 384 innlegg selv..Har vært inne på tanken å få sidene skrevet ut slik at det blir en bok :-) husker jeg så at noen gjorde det for noen år siden :-) Hadde vært gøy å hatt som en dagbok :-)
    Ønsker deg en flott uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  12. Hei igjen :-)

    Hvor fikk du laget slik bok? Og hvor mye kostet det? Har tenkt at man kan skrive det ut selv men det blir ganske dyrt..med tanke på alle fargebilder og dyre laser farger :-(

    Klem

    SvarSlett
  13. Et flott innlegg du har laget her:)
    Vi begynte samme år med bloggingen og har nok fulgt deg siden starten:)
    Så leit å se at du sliter så mye med sykdommen.
    Kjenner meg igjen i det du beskriver her, Eline.
    For egen del vil jeg nok også påstå at det fine med bloggingen er at tankene og fokuset rettes mot andre ting enn sykdommen og smertene.
    Setter også stor pris på de årene vi har hatt kontakt her inne og håper på mange flere fremover :)

    Stoor klem Sissel

    SvarSlett