27 september 2012

Vannmerke eller signatur på bilder.

Skjermbilde 1

Jeg har fått noen spørsmål om hvordan jeg får signaturen min på bildene. Eller vannmerke som noen sier. Jeg tenkte jeg skulle forklare hvordan jeg gjør det med Picasa, som er bilderedigerings programmet jeg bruker. Finn et bilde du ønsker signatur på. Åpne det i et redigeringsprogram. Dobbelt klikk slik at redigerings verktøyet er synlig. (Venstre side.) Jeg har satt en gul ring rundt tekst bildet. Klikk på det.

Skjermbilde 2

Da ser det slik ut. Her kan du velge skrift type,(nedrullings felt) størrelse på skrift, farge og mye mer. Jeg bruker Baroque script og størrelse 26. Man kan jo velge den skriften man har lyst til. Så klikker man på bildet hvor man vil ha signaturen og skriver navnet. Nå kan du se at “Black Feathers” er inne i en avlang rute som kan kan plassere hvor man vil på bildet.

 

Skjermbilde 4

Hvis man vil ha skriften i en annen farge må man klikke på en eller begge av de to rundingene som her er svarte. Eller hvis man vil at signaturen skal være mer gjennomsiktig kan man dra “gjennomsiktighet”s knappen frem eller tilbake til man blir fornøyd. Når du føler deg ferdig og signaturen på bildet er som man ønsker, klikk “Bruk” knappen på venstre side. Nå er det bare å lagre bildet og legge det ut på bloggen. Vips så har du signatur på et bilde.

Jeg har googlet litt og funnet ut at det er flere måter å gjøre dette på. Siden jeg liker barokkskriften og har funnet min metode å sette signaturen på bildene, så er det slik jeg gjør det. De fleste redigering program har sikkert skrift funksjoner så se etter den hvis du bruker et annet program. Håper dette var litt til hjelp.

IMG_2061

Ha en fin kveld. ;)

Hilsen Eline.

2 kommentarer:

  1. 1000,1000,Tack för att du delar med dig av detta,Eline!!!
    Du är så snäll!!!
    Jag får se om jag fattat detta rätt nu,ska pröva i morgon,,,klockan är nu 23.47,så jag säger God Natt och TACK än en gång!!!
    KRAAAM till dig!!!

    SvarSlett
  2. TAKK FOR TIPSET SØTE ELINE:))
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett