19 september 2012

Stavanger flint mocca sett.

IMG_2009

Da vi var på loppemarkede en helg, fant jeg noen små ting. Men dette vakre mocca settet som er blandet, det vil si litt fra Stavangerflint og litt fra Egersund flint. Men det gjør ingen ting for meg. Nå har det seg slik at siden dette settet stod til auksjon, orket ikke jeg å sitte der å by på det. Men når man har med seg Fuglemormor og fuglefarfar, samt Høvdingen er det hjelp å få.

IMG_2010

Først så ville de ha meg til å legge inn forhånds bud. Hmm, ja okey da. Så måtte jeg tenke ut eventuell makspris. Så la Høvdingen inn telefonbud. Altså de ville ringe oss opp slik at vi kunne følge budrunden over telefonen. Vel har jeg sittet på auksjon et par ganger, men mye av dette var nytt for meg. Jeg er nok mer den typen som liker å tusle rundt i bruktbutikker til jeg får ideer av tingene jeg ser. Det er stort sett slik det fåregår. Nå skulle vi følge auksjonen fra stuen hos Fuglemorforeldrene.

IMG_2011

Men et slikt mocca sett som dette har jeg ønsket meg i mange år. Så ved hjelp av familien min så fikk jeg en ordentlig dytt og jammen meg ble settet mitt. Spenningen var stor da telefonen kom. Først kom det et bud og vi bøy 50 kroner over og så var settet vårt. Jippi. ;) Ikke ble det dyrt heller.

IMG_2012

Min mor hadde et slikt sett som hun fikk til 21 eller 22 årsdagen sin. Men etter mange år ble det kastet. Urg! Tenk å kaste et slikt flott kaffe sett. Men jeg var ikke så stor selv da så jeg hadde sikkert ingen interesse av det.

IMG_2013

Men ved hjelp fra min familie som både støttet, dyttet og hjalp til så fikk jeg bli den lykkelige eieren av dette. Tusen takk til dere som hjalp en ellers så sliten og vrang bloggedame. Smilefjes som blunker

IMG_2014

Nå har det skjedd litt av hvert her hjemme. Boden er nå helt ferdig. Snekkerne har gjort enda en ting for oss som nå er ferdig. Prosjektene mine i garagen har stått litt stille på grunn av jeg har en del mindre energi nå som høsten har kommet, med stormer, regn og blåst.  Heldigvis så har jeg enda endel innlegg på lager. Ett ble laget i går, eller prøvd laget, men jeg bare suset til slutt så det innlegget får komme en annen dag.

Ønsker dere en flott dag.

Klem Eline. Smilefjes som blunker

4 kommentarer:

  1. Åhhh,,,HELDIGE DEG,säger jag!!!
    Vilken urtjusig kaffeservis,du har kommit över!!!
    Den skulle jag också gärna velat ha!!!
    Kanske vi får se den färdiga boden också???
    Ha en superfin Onsdag,käraste Eline!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som har så snille folk til å hjelpe deg å få tak i det du ønsker deg.
    Et flott servise det der. Passer jo kjempegodt hos deg med svart og gull.
    Har noen små i forskjellige farger med gull inni.
    Håper sola skinner hos deg nå og at du får en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Nyydelige kopper! Og takk for titten inne hos meg :) Da fant jeg jo veien inn hit! La meg til som følger :) Tittet raskt igjennom noen gamle innlegg her inne og her virker det jo kjempekoselige :)

    Gleder meg til å følge deg videre :)

    Klem Monica

    SvarSlett
  4. Det var skikkelig glam. God drikke smaker enda bedre i pene kopper :-).

    SvarSlett