17 september 2012

Heklet dekkebrikke.

IMG_2017

Endelig har jeg fått satt meg ned slik at jeg fikk laget dette innlegget. Helgen ble mer hektisk enn først antatt, men er det ikke ofte slik? Ny hekle brikke i brunt er ferdig, så nå har jeg to i sort, med tilhørende, hekleserviett ringer, og en i brunt som ble heklet på to dager. Nå er jeg godt i gang med å hekle en vinflaske varmer, om jeg skal kalle den det. Så nå går det mye i hekling. Jeg må fremdeles rekke opp en del men begynner nå å bli trygg på disse hekleknutene. Da blir det jo veldig spennende når jeg skal prøve meg på nye ting.

IMG_2018

Det sorte vinglasset fikk jeg i gave fra en venninne en gang, fire av dem, så har jeg supplert til selv. Det lille vinglasset i messing har jeg bare ett av men det var så fint at det bare måtte bli med hjem fra en brukthandel en gang.

IMG_2019

Disse søte salt og pepper gullfruktene kom jeg også over på en brukthandel, og de ble med sammen med glasset.

IMG_2020

Litt moro å komme over ting litt her og litt der som til slutt passer sammen. Dekkebrikken i brunt ble heklet med heklenål 5 fordi jeg hekler så stramt. Den sorte med heklenål 4,5 og er mindre. Men jeg har blitt litt bedre til å ikke hekle knalhardt, men stramt vil jeg nok alltid hekle. Da er det godt med store heklenåler. De jeg bruker er tykkere og med gummi handtak.

IMG_2022

Litt av borden.

IMG_2015

Serviett ringene er også bruktkjøp. Først fant jeg to pakker til ti kr pakken. Den siste gav jeg 50 kr for. Men da har jeg jo til 12 stykker. 70 kr for 12 serviettringer er vel ingen upris. De er i messing og sånn ca fra 70 tallet. Her trenger jeg litt hjelp fra dere.

IMG_2016

Jeg skulle så gjerne ha visst mer om firmaet som har laget disse. Jeg har prøvd å google navnet, men selv med hjelp av ITguruene, min Bror og Høvdingen hadde vi ikke hellet med oss. Er det noen som vet noe om dette firmaet og hvor de kom fra? J.R. Jacobsen. Jeg er takknemlig for alle svar.

 

Ha en flott mandag.

Klem Eline.

12 kommentarer:

  1. JA du er virkelig bitt av heklebasillen. Det blir jo flott. Syns du er kjempeflink. Dekkbrikkene passet veldig godt sammen med det andre du har. Så no kan du virkelig dekke stilige bord. Du får bare hekle en 8-10 brikker til.
    Siden du har 12 serviettringer tenkte jeg, og mange unger, så dere blir vel fort så pass til bords.
    Har desverre ikke noe å bidra med når det gjelder historien til de serviettringene.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  2. Næ, så fin brikken ble!! Du er kjempeflink.

    Jeg ble nesten fristet til å hente frem mine veldig godt gjemte heklekroker og prøve meg på ett eller annet.... Det er bare det at alt har gått i glemmeboken (he-he).

    Kjenner dessverre ikke til det firmaet.

    Klem
    :)

    SvarSlett
  3. Så fint det ble.....hva blir det neste du hekler....en bikini kanskje:-) ha en toppers kveld:-D

    SvarSlett
  4. Så fint det ble :)
    Desverre kan jeg ikke hjelpe deg ang. dette, men håper noen vet:)
    Ha en kos mandagskveld
    klem sissel

    SvarSlett
  5. Frøken snupp har kjøpt den gråe ja.....jenta har smak:-) de to andre er fra kollegaer:-)

    SvarSlett
  6. Haha!!! Ler meg ihjæl! Skuddsikkert strikketøy... Den må noteres i sitatboka :)

    Lekker lekker spisebrikke og nydelig farge!
    Digger de svarte glassene dine - skulle jammen hatt meg en vinskvett i et slikt ;)

    *klemmer* Nå løper jeg for å trene bygdedamene i litt Yoga!! :)

    SvarSlett
  7. Så jättefint,Eline!!!
    Och extra roligt att duka vackert,med något som man gjort själv...
    Dessvärre kan jag inte hjälpa dig med J,R.Jacobsen,,,men så är det ju norskt också...
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  8. Lekkert!
    Det var rett og slett innmari stilig oppdekket, og ekstra stas når
    man er så flink som du og det er noe hjemmelaget også :)

    Ander desverre ingen ting om merket..

    Her er minsten i huset fremdeles syk..
    Så vi har hjemmestudering i dag også, spørs om det blir noe Weber og Durkenheim..
    Det blir ihvertfall mye kaffe :)

    Ha en flott dag <3
    Klem Musefletta

    SvarSlett
  9. HEI SØTE ELINE:)
    Å DETTE VAR HELT ETTER MIN SMAK!
    DU HAR JAMMEN FÅTT DREISEN PÅ HEKKLINGEN1JEG ER INNPONERT!
    TAKK FOR OMNTANKEN INNE HOS MEG:)
    ØNSKER DEG EN SUPER DAG!
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  10. Først av alt - TUSEN TAKK for så koselige god bedring-hilsener - det varmer :)
    Fortsatt ikke helt i slag, men det er bedre.

    Dette var bare helt nydelig! Fantastisk flott hekling og kjempelekker oppdekning.
    De sorte glassene i kombinasjon med gull (ok- messing da ;) og dyreprint i serviettene - er bare WOW!!!

    Ha en skjønn kveld!

    Stor klem fra Tove

    SvarSlett
  11. Superfin spisebrikke og oppdekking. Ble skikkelig inspirert her. Får lyst til å hekle spisebrikker jeg også.

    SvarSlett
  12. Husket at det ikke var så lenge siden du hadde skrevet om hekling, men det var mange sider å bla bakover gitt!

    Tenkte at et lite tips om en blogg med masse hekling kunne passe bra her:

    http://sarahlondon.wordpress.com/

    Kos dere på ferien!


    Klem, Gro.

    SvarSlett