04 september 2012

Glamifisering av velur pute.

IMG_1816

Jeg hadde en ide for å pimpe opp en pute men jeg var ikke helt sikker på at det lot seg gjøre. Jeg valgte å prøve å realisere ideen min. Putetrekk i velur ble bestilt fra H&M Home, til 50kr pr stykk. “Rhinestone feather iron on” motiver ble bestilt fra Ebay.

IMG_1817

Motivet er ca 30 cm langt og er av en vakker fjær. Jeg gikk noen runder i butikker her hjemme for å finne et såpass stort motiv men det var dårlig utvalg. Heldigvis har Ebay det meste av slikt. ;) Utvalget “overthere” var imponerende og alle mulige motiver.

IMG_1818

Rhinestone fjærene og cherise rosa velur putetrekk i størrelse 50*50. To av hver. Så var det å gå løs på begge deler med strykegjernet. Jeg lurte veldig på om “glitter stenene” ville feste seg på veluren. Det ble mye stryking for at alle stenene skulle få feste seg skikkelig. Men Fjær mønsteret satt bra fast og ble nydelig.

IMG_1819

Under strykejobben. Klister arket satte seg godt fast i selve veluren men det gitt veldig greit å få av det ene putetrekket men det andre ble vanskeligere. Med en stor dose tålmodighet og forsiktighet fikk jeg av papiret. Motivet sitter overaskende godt og jeg synes det var veldig gøy at ideen min lot seg gjennomføre. Putene ble lekre og det var en rimelig fornyelse.

IMG_1820

Bilde redigerings lek.

IMG_1821

Glamifisering av velurputer.

Men hvos kal putene bo? Et innlegg kommer om det også.

 

Ha en strålende kveld. ;)

Klem Eline.

10 kommentarer:

  1. Så smart og enkelt, ble veldig fint. Ebay er en utrolig nettside å handle på.I LIKE !!!

    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Det ble flotte puter.
    Velur er jo glamorøst, og med en glitrende fjær på
    blir det jo bare enda flottere.
    Er ferdig med et strøk maling i taket og på furuveggen.
    Skulle ta en dusj før jeg satte meg, hadde jeg tenkt. Men her er det ikke noe vann. Er noen fra kommunene som driver i en kumm rett ved huset vårt. Og de hadde glemt å gi oss beskjed om at vannet ble borte ei stund i kveld. Håper det kommer snart. Har maling i håret, nedover i bh og oppover armene. Søler litt når jeg maler. hehe.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  3. "Putene" får gärna bo,hemma hos mig,ha,haha!!!
    Vad du hittar på,Eline,,,var får du alla ideer ifrån???
    Du är så kreativ!!!
    Och BRA blir det också!!!
    Ha en fin och skön Tisdagskväll...
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. HEI:))
    Å DETTE VAR STILIG!
    Å GØY MED NOE EGET FLINKE DU!
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  5. WOW. Såååååå stilig. Det ble bare så fint. Ebay har mye flott ja, og rimelig er det også i forhold til våre norske priser. Så vakkert profilbilde du har lagt ut. Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett
  6. Skulle gitt mye for å ha den kretive hjernen din.....Skjønner ikke hvordan du kommer på det en gang jeg:) KJEMPE tøfft med litt putepynting:)

    Ha en fortsatt strålende dag.

    SvarSlett
  7. ÅÅÅÅÅ - fantastisk flott!!
    ELSKER putene med den lekre fjæren..

    MÅÅÅ ha :) Datteren min falt også for disse.

    Kreativt og rå-lekkert.. Flink er DU!

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett