05 september 2012

Fremskritt med hageboden.

IMG_1920

Det går fort fremover med hangens bod. Vinduet og døren har kommet på plass. Det meste av kledning har også kommet på. Boden er kledd med papp under slik at den er klar for isolering hvis vi skulle ønske det senere. Vi trenger jo ikke å gjøre det varmt for veden, ikke enda i hvertall.

IMG_1921

Nå er det mer synlig at den ene delen blir en tett bod og den andre blir sykkel parkering med tak og vegger.

IMG_1923

Helt ferdig er snekkerne ikke men jeg ligger nå en dag bak med innlegg. Så litt lengre har de kommet i “virkeligheten”.

IMG_1925

Døren fant vi på Finn. En helt ny boddør som hadde blitt tilovers da de byggde et hus ikke langt unna der vi bor. Vi fikk den for under halv pris, og den hadde fremdeles plasten på. Et godt kjøp kan man si.

IMG_1926

Til slutt i dag må jeg vise dette fiffige metall båndet. Det har tagger på som man vipper opp for å holde unna “mikke mus”. Da kommer ikke musen seg inn bak kledningen. Dette syntes jeg var en morsom detalj. Jeg er bare ikke så godt kjent med husbygging så denne patenten var helt ny for meg.

 

Hurra, jeg har fått pakke i dag, noe som jeg har bestilt og noe som var en overraskelse. Stoor lykke. Smilefjes som blunker Et innlegg om dette kommer også, selvfølgelig.

Ha en vidunderlig kveld alle sammen. ;)

Klem Eline.

1 kommentar:

  1. WOW - her går det unna :) Blir sååå bra! Rent misunnelig ;)

    Så mye jeg har gått glipp av etter noen dagen med sofa og pledd og bihulebetennelse..

    Morro å følge byggverket - flott med flinke snekkere..

    T

    SvarSlett