03 september 2012

Bodehag meg opp og ned…

IMG_1899

Ja bodehag meg opp og ned… Ja så er det denne hageboden igjen. Jeg må jo slenge ut enda et innlegg i dag hvis jeg skal greie å holde tempoet. (Hi, hi moro når det går så radig. ;)

IMG_1900

Det begynner å bli tak. Det har blitt lagt planker og papp oppå der. Taket skal gjøres klart for taksten som vi fikk av noen venner når de fikk mange til overs. En dugnad her og en dugnad der, det er fint å kunne hjelpe hverandre. Det du ikke har bruk for trenger kanskje noen andre.

IMG_1901

Dette blir en fin sykkelparkering.

IMG_1902

Jeg står nå ved sykkel parkeringen og vedboden ligger nærmest huset. Kortere vei til vedfyringen om vinteren. Jeg synes det er utrolig godt med vedfyring, det gir en sånn deilig varme. ;)

IMG_1903

Boden begynner å ta form. Ikke så ofte at prosjektene våre går så fort. Det er jo en av bakdelene for Høvdingen. Han kan gjøre så mye selv men da går ting naturlig saktere. Han går på jobb om dagen for å så jobbe med hus på kvelden. Men dyktig det er han altså. ;) Han er nå i gang med verandaen. Vi fikk tak i flere gulvbord fra samme produsent som vi hadde, så vi får gjort oss ferdig. Litt kjedelig hvis vi måtte få inn gulvbord fra et annet firma. Da kunne det fort ha blitt farge forskjell. Skal bli deilig når den blir helt ferdig også.

 

Ønsker dere alle en fin kveld.

Klem Eline. ;)

6 kommentarer:

  1. Detta blir ju "KJEMPEBRA"!!!
    Fint,som du skriver, att det man inte har bruk för,kanske någon annan har,,,det är väl underbart att man kan hjälpa varandra med olika saker...
    Vi eldar med Pellets nu,,,men vi hade ved förut,när Kalle hade gården kvar.Det finns inget som går upp emot ved. Man behöver inte snåla med värmen, utan man kan ha det varmt och skönt,även om det är lite jobb med det...
    Ja,du får det så fint,Eline,,,roligt att få se hur det växer fram!!!
    Tack & KRAAAM!!! Ha en fin kväll!!!

    SvarSlett
  2. Så fint med en bod, det kommer godt med, Og helt enig med deg vedfyring er så koselig.

    Jeg satte inn en stor ovn i stua som varmer godt på kalde dager, vi har til og med grillet pølser i den.

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Hei så smart bod dere lager,kjekt med parkering til sykkler, greit at de står litt skjermet for vær og ving og ikke minst for de som er litt langfingra :-))

    Høsten er tid for å få ferdig ute prosjekter,man får et ekstra spark bak når man merker vintern nærmer seg. Gleder meg til å se alt ferdig

    Klem Anita

    SvarSlett
  4. Hei :))
    SE HER JA :)
    BEGYNNER Å SE VORDAN DET VILL BLI NÅ :)
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  5. Oi, storprosjekt på gang! Bod er bra... Veldig praktisk og jeg ønsker meg en :)

    Så bra at blåbærmuffinsene falt i smak da :) Jeg bruker den oppskriften til alle mulige muffins, bare bytter ut blåbær med andre ting ...

    Håper livet er godt hos deg... Her er det travle tider, så blir lite blogging for tiden...

    *mange klemmer*

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Kjempefin klokke under her :-) Og gleder meg til å se hva du skal gjøre med den :-) Boden blir bra!! Ønsker meg det selv...men det får bli neste års prosjekt :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

    Klem

    SvarSlett