05 september 2012

15 tegn på at bloggen min suger….

IMG_1934

Etter å ha lagt ut et innlegg om hageboden tidligere i kveld ble jeg sittende å surfe litt rundt på nettet, Jeg fant sider som het noe som blogghjelpen, tips til bloggere osv. Jeg tenkte jeg kunne finne litt tips og råd for å kunne bli en bedre blogger. Man kan jo alltid bli bedre, akkurat som øvelse gjør mester. Så kom jeg over denne siden : 15 tegn på at bloggen din suger. Selvfølgelig ble jeg sittende å lese. Min første tanke var… Ja nettopp, at bloggen min suger, rett og slett. Ikke har jeg mer enn: “Få kommenterende”, Punkt tre. Eller hva er egentlig mange kommenterende? Tjue, tredve, hundre? Vel, jeg har ikke noe i nærheten engang. Mine besøkende er stort sett de som jeg kommenterer hos og som jeg kommenterer tilbake hos. Av og til kommer det innom noen nye bloggere, noe som er kjempe koselig men ikke ofte. Dette er altså et tegn på at jeg har en dårlig blogg.

Så står det i punkt 6: Du har aldri fått en mail fra en tillhenger. Vel det har jeg faktisk, og ikke bare en gang. Men ikke ofte det skjer, det skal jeg innrømme. Men i punkt 7 hvor det står om hat mail. Hat mail har jeg ikke fått. Siden ingen hater bloggen min, så har jeg en dårlig blogg. Og jeg som annså meg som heldig som ikke hadde fått disse ekle mailene hvor personer hater alt du sier og alt du gjør. Sukk, det var visst en stor feil. Men listen har enda mange punkter. Litt står det om hvor lang tid man bruker på å skrive et innlegg. Jeg bruker mye tid på å skrive innleggene mine og redigere bilder og ikke minst teksten. Det er ikke alltid jeg føler at tiden jeg bruker på et innlegg gjenspeiler seg i innlegget. Desverre, her kan jeg unnskylde meg selv med alt fra en dårlig dag til sykdommen som blomstrer opp og gir utslag på bloggen. Det kan jeg desverre ikke gjøre noe med bortsett fra å la være å blogge i sykdomsperioder. Det føler jeg ikke er et godt alternativ. Skal jeg drive bloggen må det skje i” gode og onde dager”.

Videre er det nevnt om man har blogget i under seks måneder…. Nope ikke meg det heller, jeg er faktisk en gammel traver i bloggverdenen men har nok ikke være like aktiv hvert år. Jeg har faktisk kost meg i mitt lille hjørne av “Blogglandia”. Ikke har jeg følt at jeg trenger en superpopulær blogg men kanskje jeg da har stukket hodet dypt nedi sanden? Kanskje jeg er en typisk strutseblogger? Når jeg tenker over det er det slik at det er en del familie og venner som leser bloggen min, men å kommentere det gjør de ikke.Her finnes det også unntak, men de er få. Skriver jeg rett og slett så dårlig at familie og venner rett og slett ikke vil “vise” at de har vært inne å lest hos meg? Kanskje de synes denne ustanselige publiseringen er litt flau? Eller er de bare nysgjerrige på hva som foregår hos oss?

Jeg må si denne artikkelen satte litt griller i hode på meg. Kanskje bloggen bør legges ned? Mulig at denne strutsebloggeren med “feil” stil og feil farger har en så uintressert skrivemåte, temaer, stil og for ikke å snakke om alle disse tullete påfunnene som hun driver med, bare bør legge ned den “sorte fjæren”? Eller er dette litt som janteloven? Jeg slenger spørsmålene ut i kvelden….

IMG_1935

9 kommentarer:

  1. Ho, ho, ho, flere i den kategorien, dersom en skal bry seg om sånt ;)
    Fortsett å kose deg m bloggen din, du!
    Onsdagsklem til deg

    Lise

    SvarSlett
  2. :) fra en strusteblogger til en annen; syntes vi skal forsette så lenge vi koser oss med det jeg!
    Jeg er nok av dem som ikke legger igjen en kommentar så ofte, ikke får jeg så mange kommentarer heller. Men det er jeg ikke så opptatt av, så lenge jeg syntes det er ok/kos å drive med det fortsetter jeg. (men jeg kan jo bli litt flinkere til å legge igjen et "spor" etter meg da).

    Ha en det fint så lenge,
    klem

    SvarSlett
  3. Du ska inte bry dig om vad andra säger och "räknar ut" med sin idiotiska statistik...
    Din blogg är jättefin,du skriver bra och delar med dig så mycket,till glädje för oss alla!!! Och bilderna är fantastiska!!!
    Det var därför jag började följa "Black Feathers," för den fångade mitt intresse redan första gången jag var inne här!!!
    Vi är väl alla i den här "katergorin",mer eller mindre men huvudsaken är att vi har roligt med bloggarna,tycker jag,,,att vi får utbyte av varandra med råd, tips och lite delad vardag,,,
    Skulle du lägga ner,så skulle det bli ett stort tomrum och jag skulle sakna dig jättemycket!!!
    Jag säger som hon,härovan: FORTSETT Å KOSE DEG MED BLOGGEN DIN!!! Så länge man tycker det är roligt!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. NEI!!! Du skal ikke slutte å blogge pga ei dum liste.
    Jeg har ikke lest den lista, annet enn det du skrev da.
    Og ikke skal jeg lese den heller. Er sikker på at jeg også er en dårlig blogger utfra den.
    Men det bryr vi oss ikke om.
    Ser at vi har blogget omtrent like lenge og har omtrent like mange besøk.
    Vet jo ikke når du startet telleren din, og ikke husker jeg når jeg startet min heller.
    Men det var ikke helt på starten ihvertfall.
    Det viktigste er at vi koser oss med det vi driver med.
    Du er jo så flink til å redigere bildene dine. Jeg bare "slenger" det opp.
    Bruker mye mer tid på å kommentere enn jeg bruker på å lage egne innlegg.
    Det er sikkert også feil. Men jeg syns jo at det er koselig å få kommentarer,
    og da går jeg ut fra at andre også liker å få kommentarer. Men det er ofte at jeg ikke får
    kommentarer tilbake fra de jeg kommenterer hos. Klarer ikke la være neste gang likevel.
    Gleder meg til neste innlegg fra deg,
    Ønsker deg en herlig torsdag :)

    SvarSlett
  5. Jeg tror ikke du har bloggen din for å skåre poeng hos bloggpolitiet, men allikevel er det lett å sammenlikne seg med andre og komme dårligere ut. Det gjelder jo så mangt, men er det noe poeng å være som alle andre? Må du være flink jente og på toppen av blogglandia?

    Bloggen din er fin, og du skriver veldig bra! Ser godt at du jobber mye med bildene også. Jeg synes du får mange kommentarer også, mye mer enn meg. :-) Og så er de jo så positive! Det er jo supert å slippe negative og kritiske kommentarer.

    Jeg håper du fortsetter med bloggen din, ville være veldig trist om du legger den ned! Jeg hadde aldri hatt noen blogg om det ikke var or deg, og jeg har planer om å få litt hjelp neste gang vi sees. Du må jo fortsette å lære, slik at du kan hjelpe meg. :-)

    Jeg fjernet Tellefsen min for en stund siden, for den fikk siden til å oppdatere seg veldig tregt. Jeg har jo ikke så mye besøk, men det var morsomt å følge med. Nå som jeg ikke har den lenger så ser jeg at det egentlig var litt stressende, og jeg er fornøyd uten.

    Klem fra Gro

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Enig med frk fjordheim over her :-) Ikke slutt pga en teit liste!! Jeg har jo også da en dårlig blogg i følge den der lista :-) Som jeg egentlig tror er mest ment for rosa bloggere og livsstilsbloggere.. Vi er Interiørbloggere hovedsakelig :-)
    Og jeg er stolt av å kalle meg en :-) Det skal du være også!! For hadde bloggen din vært dårlig hadde ikke jeg og mange med meg kommet igjen og igjen og igjen hit :-) Ikke mange eller noen i min familie eller vennegjeng som legger igjen kommentar hos meg heller...tror det har skjedd 4 ganger kanskje..men men :-) besøkstallet er på ca 200 om dagen og om alle de hadde lagt igjen en kommentar hadde vi nok vært veldig "populære" i følge lista :-) hehe :-) Stå på og ikke la en slik liste ta ifra noen noe mot!! :-)

    Klem

    SvarSlett
  7. He he fornøyelig lesing. Jeg kommer til bloggen din igjen og igjen og igjen fordi jeg liker den så godt. Det er ikke alltid jeg kommenterer, men jeg leser alt fordi jeg liker den så innmari godt. Neeeeeeei du ikke slutte å blogge. Savnet vil bli for stort. Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver, så bloggen min suger også i flg listen. Jeg tror da at vi lyser opp hos mange uansett, så så lenge vi har det gøy, må vi fortsette. Keep up the good work girl.

    SvarSlett
  8. Enig med Damene over - STÅ PÅ - du gleder mange - i alle fall meg :)
    Jeg er ikke så opptatt av følgere og antall treff. Men det er jo absolutt koselig å få tilbakemeldinger, ekstra koselig med de faste som man blir kjent med via bloggene, ja jeg vil kalle det bloggvennskap.

    Synes tilbudet jeg fikk da jeg lette etter skull vitner om ekte omtanke og hjelpsomhet. Så for meg er ikke blogging overfladisk - det er vennskap :)

    Gleder meg til neste innlegg - så slutte det kan du bare ikke ;)

    Klem klem

    SvarSlett
  9. Denne dukket opp mens jeg "suste" rundt i blogglandia:

    http://bloggedamer40pluss.blogspot.no/2012/06/k-trafikken-til-bloggen-din-fa-flere.html

    Ikke så kritiske råd som de du fant, så her kan det jo være noe som faller bedre i smak. :-)

    Det er en blogg for damer 40+, og der er jo du laaangt unna, men du kan jo ta en titt.

    SvarSlett