14 august 2012

The golden chair.

 I mine øyne er fargen litt gyllen, gyllen grønn gull. Dette er i hvertfall stolen som har bodd på soverommet. Høvdingen har vært veldig fornøyd med den for han legger klærne sine på den om kvelden. Jeg derimot er ikke like fornøyd over at Høvdingens klær gjemmer stolen. Jeg synes jo den er finest når den står der alene og ser pen ut... "Smiler"

 Akkuret nå ser derimot ikke stolen så veldig lekker ut. Den har blitt plassert i garagen, ( i mitt ryddige lille hjørne ;) Der er det stripping i gang!
Neida, det har ikke blitt en strippebule i garagen vår, derimot er det stolen som blir strippet for stoff. Noe som faktisk er en ganske tung og tidkrevende jobb. Jeg skal bruke det gamle stoffet som mal for det nye så jeg trekker ut en million stifter, for at det ikke skal bli ødelagt. Det er nå jeg kjenner at jeg ikke har verdens lengste tålmodighet. Sukk.

 Denne stolen blir nok et mer langvarig prosjekt, det er nå helt sikkert. Det er aller første gang jeg prøver å skifte trekk på en stol så dette blir spennende. Har du noen gode tips til meg så si gjerne i fra. Jeg setter pris på det. ;)

I dag har jeg også malt der restene fra den gamle verandaen stod. Den nye begynner nå å nærme seg, om ikke helt ferdig så hjelper det masse. Bilder kommer etterhvert.

Tusen takk for alle deres lange og flotte kommentarer, det synes jeg er kjempe gøy ;)

Ønsker dere alle en strålende dag.
Klem fra Eline ;)

7 kommentarer:

  1. En fin stol,Eline!!!
    Undrar vad du kommer att göra med den och hur den kommer att bli???
    Du är en så härlig,kreativ person!!!
    Jag har aldrig skiftat "trekk" på en stol,så jag vet inte hur man gör,,,men det finns det säkert andra som vet!!!
    Lycka till!!!
    Längtar redan efter nya bilder......
    Ha en fin dag,fortsättningsvis!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  2. Ja det er hardt arbeid å skifte trekk på en stol.
    Har skiftet trekk på en divan en gang for mange år siden.
    Ellers er det bare blitt løse stolputer. Litt enklere det.
    Det er visst ikke så vanskelig når en bruke det gamle trekket som mal.
    Men et tålmodighetsarbeid er det. Du får ha masse lykke til.
    Den kommer til å bli flott når du får lagt din personlighet i den.
    Den har kjempeflotte former, alt for flott til å gjemmes under klær-
    Her tilbringes dagen med å gjøre minst mulig etter nattevakt.
    Prøvde å sove litt, men da kom det selvsagt lastebiler rett utfor vinduet mitt, noe det veldig sjelden gjør. Godt det bare var ei natt så jeg får sove til natta. Sov jo heldigvis litt på tross av lastebilene.
    Fortsatt god dag til deg :)

    SvarSlett
  3. Hihi, kan tenke meg hun rødmet ja:-D blir spennende å se sluttresultatet på denne stolen. Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  4. Det var en staselig stol!! Jeg har aldri trukket om en stol, så jeg skal iallefall ikke gi noen råd, men du får det nok til!

    SvarSlett
  5. Så spennende prosjekt du har satt i gang nå. Jeg har aldri trukket om en stol, så jeg har i gen gode råd. Masse lykke til. Glede meg til å se den ferdig. Klem

    SvarSlett
  6. Hei høpp!

    Så koselig at du vil følge bloggen min..Velkommen skal du være,og håper du vil trives:)

    Nyt torsdagen!

    Vi knottes!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  7. Spennende. Jeg har 3 stoler og en sofa jeg skulle trukket om - men jeg kan ikke selve stoppingen og stolene trenger nye fjær etc..
    Skal følge godt med her hos deg - kanskje jeg kan lære via deg :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett